out of topic: architekora tanich chipow dzwiekowych

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Thu 22 Jan 2004 - 18:23:00 MET

Nie wiem dlaczego, ale developer uniaudio nie jest mi tego w stanie wyjasnic ;)

No wiem na mojej plycie glownej jest tani chip dzwiekowy, do ktorego developer
uniaudio, z moja pomoca, dorobil obsluge ( a w zasadzie porpawil, bo teoretycznie
ona byla ;) No i mam teraz dzwiek... zero jedynkowy - jest o jakiejsc glosnosci, albo go
nie ma. Glosnosci regulwoac sie nie da. Dlaczego? Ponieaz ten cheap nie ma
regulwoania glosnosci PCM (mozna ja tylko wylaczac albo wlaczac, co tez robie
programem unimix). Unimix jednakze poakzuje sterte mikserow, jak sie dowiedzialem,
analogowych - master volume itp. Jednak zmiana ich wartosci nic nie zmienia... No i
wlasnie tutaj pytanie, po co one sa i dlaczego...

Moja teoria jest, ze to inny strumien dzwieku, ktory nie jest obslugiwany przez uniaudio
(uniaudio obsluguje tylko PCM - cyfrowy) i dlatego zmiany mixerow nie maja
znaczenia... Ale wlasnie nie mam pojecia, czy to tak jest, i moze ktos mi wyjasni :))