Re: out of topic: zalety usb

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 25 Nov 2003 - 12:57:47 MET

KGB wrote:

> Tak, tak... juz widze te setki nowych urzadzen na centronix albo RS.
> Gdzie to kolo?

> Telewizor, samochod, zelazko i inne narzedzia powszechnego uzytku tez
> skladasz u Zenek Garage Corporation? Ja tam wole jak ktos za mnie to
> pouklada i przetetsuje.
>
> PS
> Co ma to wspolnego z tematem?

zareklamowales MM jako cos superowskiego, co wyznacza standardy
dla szerokiego grona kupujacych.
okazuje sie ze tych standardow po pierwsze nie wyznacza,
bo po prostu sprzedaje to co schodzi lub to co uda sie taniej
nabyc, a po drugie cena w wielu przypadkach nie jest konkurencyjna.

co do skladakow, to masz racje i nie masz. jesli faktycznie
zlozysz komputer z najtanszego dostepnego zlomu, to faktycznie
dziala to jak by chcialo a nie moglo. parametry "wysokie" w cyferkach,
a wydajnosc rzadna, niekiedy porownywalna z komputerami promocyjnymi
sprzedawanymi w MM.
ale za zblizona cene mozesz w firmie Zenek Garage Corp. zlozyc
naprawde porzadnego kompa, ktory oczywiscie nie bedzie mial
na sobie naklejki compaq, ibm, dell czy hp. ale moze to i lepiej :)

ps: moj skladak z firmy Zenobiusz HighEnd Piwnica pod Piwoniami:

plyta: Abit na szynie 800MHz, obsluguje interlaveing RAM,
        wbudowana jakas muzyka zgodna AC97, i Eth10/100 na tym chipie
        realtek, czyli bez problemow w driverach. linux mi to wszystko
        ladnie wykrywa.
proc: Celeron 2.2 na szynie 400MHz (w przyszlosci upgrade do P4)
ram: 2 kosci (zeby byl interlave) 256MB, na szyne 400MHz,
       standardowo sie kupuje na szyne 200MHz.
grafika: nvidia fx5200 128MB ram, 128mbit szyna.
hdd: pewnie jakis seagate
obudowa: hmmmmm. wszystkim znana firma NoName :)
smiecie typu cdrom, flop itp, malo istotne.

za takiego zloma musialbym zdrowo zabulic w MM,
i to nie bylbym pewien czy to cos ma odpowiednie parametry.
co do USB, na tej plycie jest chyba standard, czyli USB1 x4 i USB2 x2.
mi wystarczy. oczywiscie RS232 i Centronics tez jest.
strasznie ubolewam ze nie mam PCMCIA (tylko po co?),
infrared, bluetooth itp. rzeczy. ale infrareda latwo dorobic
bo plyta ma support, czesci za 25zl + lutownica :)
a bluetooth to na konwerterze z USB. ale nie widze
jak na razie zastosowania :) komorke podpinam przez RS.
kabelek do USB byl zbyt drogi.

znik.