Re: AGP - Ratunku!

Autor: Artur Alinowski (Artur.Alinowski_at_DEV.DRZEWO.itpp.pl)
Data: Mon 24 Nov 2003 - 01:57:27 MET

On 21 Nov 2003 18:33:27 +0100, Lech Wiktor Piotrowski wrote:
>U mnie jest napisane, ze plyta przyjmie tylko 1.5 V... no i jest zagwozdka. Probowalem
>wepchnac geforce2 mx200 32 MB. Specyfikacji napiec nie znam, bo pozyczona, ale
>uklad "wypustek" wydaje sie pasowac do gniazda... Nawet wepchnalem, tylko nie
>moglem zawiasa zatrzasnac za bardzo i oczywiscie komp piszczal i nic nie
>pokazywal... No ale to chyba jest juz 1.5v... Jestem caly glupi...

Tak jak pisałem, w związku z wprowadzaniem AGP v3.0 jest burdel. Mimo
że napięcia są zgodne to jednak niektóre płyty nie będą grały z
niektórymi kartami mimo że teoretycznie powinny. Jeśli już jesteśmy
przy matroxach to jest na przykład tak że niektóre matroxy G400 na
płytach 'AGP 3.0 only' nie zadziałają. Sam Matrox się przyznaje do tego
i mówi że zasadniczo wszystkie G400 i wyższe powinny działać, ale na
niektórych płytach mogą nie zadziałać G400 które w oznaczeniu nie mają
jakiejś magicznej '4A'. Moja karta nazywa sie G4+MDH4A32GB/40. I
podobno chodzi o te '4A' w środku. Jeśli go nie ma to mogą być
problemy. Wiąże się to z jakimiś dodatkowymi różnicami pomiędzy AGP 2.0
i 3.0. Szczegółów nie znam, a w opisach standardów nie chce mi się
grzebać. Więc może i ten Geforce to coś w stylu 'brakujące 4A'. Nie
wiem, nic poradzić nie mogę, poza wypróbowaniem jakiejś karty 4x/8x
'generic AGP 3.0'.
Eksperymentów za dużo przeprowadzać nie radzę, bo można spalić sobie
chipset na płycie i będzie lipa.
A tak swoją drogą to jaka to płyta?

Pozdrowienia

--
/ name: Artur Alinowski
/ email: artali_at_DRZEWO.free.polbox.pl