Re: out of topic: historia glupoty ludzkiej, czyli ku przestrodze

Autor: Artur Alinowski (Artur.Alinowski_at_DEV.DRZEWO.itpp.pl)
Data: Fri 21 Nov 2003 - 18:05:40 MET

Lech Wiktor Piotrowski wrote:
> Zaraz, chyba mowicie o 2x i 4x? Bo moja plyta rzekomo obsluguje i 4x i 8x...

Bo to nie jest takie proste. Są trzy typy gniazd AGP (pomijając AGP Pro
których też jest trzy typy) : 3.3V, 1.5V i uniwersalny. Różnią się
konstrukcją mechaniczną. Co do samych modów pracy AGP to jest ich już
jak psów:
1x i 2x były zarówno na 3.3V jak i na 1,5V
4x i 8x są już tylko na 1,5V
Tak więc mamy sporo kombinacji zestawów karta - płyta główna, przy czym
niektóre z nich są zabronione. Jesli producenci stosują się do
standardów wykonania płyt głównych (odpowiednie gniazdo) i kart
graficznych (wycięcia na konektorze) to sporo z tych zabonionych
zestawów nie da się wykonać bo fizycznie karta nie wejdzie do slotu.
To jeszcze nie wszystko same wersje AGP różniżą się między sobą nie
tylko napieciami ale i innymi sygnałami. Wynika to z wprowadzania nowych
  wersji specyfikacji (Agp 1.0; 1.1a; 2.0; 3.0).
Ogólnie na razie jest lekki burdel w związku z 3.0 - jak piszą mądrzy
ludzie:
"While AGP 3.0 spec uses existing AGP 2.0 and AGP Pro 1.5v connectors,
this does not mean you can use an AGP 3.0 card on a AGP 2.0 motherboard,
you cannot. What is does mean is that some AGP 3.0 motherboards will
accept AGP 2.0 1.5v cards. It depends on the design of the motherboard.
Some AGP 3.0 motherboards will support only AGP 3.0 and some will
support both AGP 2.0 and AGP 3.0."

Tak więc generalnie nikt nic nie wie. U mnie spokojnie działa G400 2x/4x
w płycie 4x/8x. Ale nie zawsze musi się to sprawdzać.

Pozdrowienia

--

FROM: Artur Alinowski
HOME: artali_at_DRZEWO.free.polbox.pl
WORK: Artur.Alinowski_at_DEV.DRZEWO.itpp.pl