Re: lacznosc os2 warp4 i win nt 2003

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Wed 22 Oct 2003 - 23:11:06 MET DST

Grzegorz Szyszlo wrote:

> czesc. mam taki jeden durny problem. wczesniej czy pozniej kazdy moze
> sie z tym zderzyc.
>
> w os/2 warp4 jest os2 peer. chodzi on na IPX. na IP zdaje sie
> nie potrafi. robi on mi jako serwer w lanie, podlaczaja sie do niego
> inne osy, i wingroze 95/98.
>
> niestety pech chcial ze musze z tym ozenic windowsa nt 2003.
> jak go ustawic zeby w swej laskawosci zauwazyl zasoby osa?
> zna ktos na to lekarstwo?
>
> jak nie bedzie innego wyjscia, to skonczy sie na sambie. ale wtedy
> os bedzie mi niepotrzebny :(

Z Windozami najlepiej byloby miec NETBIOS over TCP/IP (czyli SMB).
Niestety jest tu jeden problem: zarówno OS/2 jak i Win96/98 korzystają
ze starszego SMB, korzystającego z TCP_at_139/UDP_at_137,138. Windoze 2003
korzysta z nowszej wersji wykorzystującej TCP_at_445.

Jedyna rada to rezygnacja z IPX i przejscie na SMB (NETBIOS over
TCP/IP), a także downgrade Windows 2003 do starszej wersji protokołu.
Nie wiem jak zrobić ów downgrade, może ktoś...? (A może windoze 2003
zrobi autodetect...?).

--
Wojciech Gazda
* Home page        - http://trurl.asua.org.pl            *