Re: Wolumeny LVM :)

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Fri 15 Aug 2003 - 08:57:09 MET DST

On Thu, 14 Aug 2003 23:20:56 +0200 (MET DST), Ninik wrote:

>Hejka!
>
>Kilka pytań po ciekawych bojach z eCS :))
>Jednak porozkaszaniam się na kolejne maile coby było lepiej :)
>
>Podczas mieszania partycjami zauważyłem coś ciekawego.. Otóż partycje JFS
>można robić wyłącznie z typów partycji LVM :) No dobra.. Mniejsza o to.

Jest to wyraźnie napisane w opisie JFS.

>Ciekawsze się jednak okazało, że te z kolei można tworzyć z kilku zwykłych
>partycji. Jeszcze dodatkowo ciekawe jest to, że nawet isteniejące partycje
>LVM można rozszerzać o nowe miejsca :)

Dokładnie to można rozszerzać volumeny poprzez logiczne połączenie kilku
partycji w jeden volumen.

>..tylko nie znalazłem nic o tym w drugą stronę.. Jeśli mam taką partycję
>to da się ją rozdzielić ponownie? A może da się również jakoś zabrać mu
>to?

Nie da się.

>Próbowałem skasować taką partycję spod LVM - nie pozwala. W opcjach coś
>przeciwnego expand - nie ma. Słowem nic o operacji w drugą stronę... Czyli
>jak to jest?

Patrz wyżej.
Generalnie popełniasz podstawowy błąd używając utożasamiając volumen
z partycją. To nie jest to samo. Cały twój post dotyczy volumenów a nie partycji.

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20
30-898 KRAKÓW fax.(0-12)650-03-21