Re: Problem, os mi zdechl :(

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Fri 11 Jul 2003 - 00:20:42 MET DST

Leszek KUBRAK wrote:

> 1. W katalogu \OS2\INSTALL jest plik os2.ini utworzony zaraz po zakończeniu instalacji systemu.
> Spróbuj go skopiować do katalogu \OS2.
>
> 2. Polecam takie cudowne narzędzie ROBOSAVE. Robi kopię WSZYSTKICH wskazanych plików
> newralgicznych dla poprawnego działania systemu. Mnie już kilkakrotnie uratował d...

OS2 NIE PADA - sam go zepsułeś!

Wchodzisz z linii poleceń, czyli system działa - wywalony jest desktop.

W katalogu OS2\ Current\E$ są OS2.ini i OS2.sys ini, powstałe przy
ostatnim zapisie konfiguracji systemu - nie tracimy wtedy wszystkich
ustawień - z natury nowsze od plików powstających przy instalacji - nie
tracimy więc wszystkich ustawień systemu.

Wejdź z lini komend (altF1/c , odpal FC , przekopiuj pliki i restart -
kłopot z głowy.

Jeszcze jedna uwaga:
- kiedy Szanowni Panowie programiści, aapamiętacie jedną zasadę:
kopiować działający system na CD - W CAŁOŚCI, (po usunięciu atrybutów
hidden plików ukrytych - głównie z katalogu głównego)?!

Choć Leszek ma sporo rtacji, to nie żaden Robosave, a kopia całego,
kompletnego systemu jest prawdziwym lekarstwem na wszystkie warianty
efektów "napraw systemu". Archiwizacja plików OS2?.ini, nie zawsze
przywróci to co udda się "naprawić".
W razie super wpadki wykonyjemy start z dyskietek systemowych i
kopiujemy całość systemu. Można w ten sposób przenieść cały system na
innego kompa - ważne aby litera partycji systemowej odpowiadała
źródłowej - może coś nie działać np: rozdzielczość z powodu innej
grafiki, ale system jest przeniesiony ( wymaga tylko zainstalowania
odpowiedniego sterownika grafiki.

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >