Re: Problem, os mi zdechl :(

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 10 Jul 2003 - 16:02:29 MET DST

Grzegorz Szyszlo <znik_at_wbc.lublin.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> Czesc. Mam straszliwy problem.
> padl mi OS/2, i .... podczas "naprawy" wywalil mi plik os2.ini .

Wiesz jest takie coś jak archiwum systemu, na pewno masz zrobione
conajmniej jedno. Jak klikasz alt-f1 przy starcie (albo alt-f3) to na dole
ekranu pokazuje Ci się dokładnie spis Twoich archiw. Kliknięcie
odpowiedniego przyscisku przywraca odpowiedni stan - desktop, ustawienia
jego, cały rejestr (czyli właśnie os2.ini) i rejestr systemowy
(os2sys.ini), a takzę config sys cały. Ma to swoje wady - np kasuje
skutecznie wszelki skojarzenia (i to mnie zawsze denerwowało). Na pewno
masz conajmniej jedno - utworzone przy instalacji systemu. Z tego się da
wstać na pewno ale nie masz zupełnie nic wtedy praktycznie (jak byś miał
pierwszy restart po zainstalowaniu).

> system os/2 warp 4. nie mam pojecia co mam robic. desktop nie wstaje.
> jak ktos ma swojego os/2, moge prosic o jego plik os2.ini z katalogu
> /OS2/ ?

Nie wstanie z niczyim rejestrem system. Raczej nie powinien. Nawet nie
zdajesz sobie sprawy z tego jak dużo tam jest wszytskiego ustawione. Co
komputer to inaczej. Dlatego przegranie czyjegokolwiek pliku rejkestru nie
ma najmniejszego sensu raczej :/
Jak chcesz spróbować mogę Ci ewentualnie udostępnić swoje, ale raczej nie
ma to sensu.

> albo jak ten plik moge zregenerowac? z linii komend system startuje.

Masz w tym samym katalogu pliki szablonów do generowania jeszcze dodatkowo
tych plików. Są to: ini.rc i inisys.rc - odpowiednio do os2.ini i
os2sys.ini. Teraz wystarczy z nich stworzyć odpowieni inik - do tego
jestprogramik makeini.exe - wystarczy wklepać:

MAKEINI OS2.INI INI.RC
i pradopodobnie:
MAKEINI OS2SYS.INI INISYS.RC

Jednak zrób sobie backup tych iników wszelkich.

> pomocy pomocy pomocy.

Postąpiłeś niezbyt ostrożnie bez archiowowania systemowych plików. Tak
ważnych. Te dwa powyżej zawsze są otwarte i dlatego warto je jednak mieć w
zapasie.
Na Twoim miejscu ratowałbym się jeszcze dodatkowo próbą naprawy Twoich
ini'ków - czasem wychodzi to. W tym celu skopiuj do katalogu os2/boot plik
config.sys, ale jako "config.n", teraz wejdź do niego i zmień wszędzie
"PMSHELL.EXE" na "CMD.EXE". Po takie operacji restart. Potem alt-f3 (albo
alt-f1 jak masz stary kernel - trudno) i kliknij na literkę "n". Powinien
Ci wystartować system bez desktopu, ale z linią komend w grafice.
Właściwie o ile nic Ci nie padło poważniejszego to możesz sobie uruchomić
już każdy program, tylko z deka jest niewygodnie tą metodą żyć. Dlatego
warto się zabrać za naprawianie tego co masz zepsute. Pan który zrobił
sterownik do FAT32 zrobił jeszcze naprawiajkę do iników - jednak na jego
stronie jest to stare strasznie,m potem projekt poszedł w opensource i
aktualnie jest do ściągnięcia sobie z netlabsa. Tam już Cię poinstruuje
jak to naprawić. Jak się uda to z starych iników powinieneś wystartować.
Czasem powodem niestartowania jest również to że coś się dzieje z grafiką
(czarny ekran) - wtedy można przeinstalować drivery do grafiki) - również
alt-fi/f3 na starcie i potem wybrać grafikę VGA. Czasem pomaga. Dla mnie
archiwum to ostateczność - jak wspominałem zjada skojarzenia. Jednak jak
to kiedyś tu dyskutowaliśmy - wycfaniłem się - na partycji os/2 mam tylkop
system i programy, a wszelkie dane leżą w bezpiecznym miejscu. Dlatego
mogę sobie spokojnie robić archiwa _całego_ systemu i w razie
jakiegokolwiek zepsucia (dużo eksperymentuję) odtwarzam takie i mam święty
spokój.

> ps: teraz pisze z linuxa.

Też współczuję :))
Jak byś miał jakieś problem to masz do mnie kontakty w sigu, chętnie Ci
pomogę i odpowiem na Twoje wszystkie pytania, o ile potrafił będę
oczywiście, ale w tym temacie chyba jestem mocny bo za dużo razy popsułem
wszystko :)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564