Re: Os/2 i duży dysk

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 03 Jul 2003 - 20:50:01 MET DST

info_at_infokub.com.pl (Leszek KUBRAK) nakombinował(a) coś takiego:
> Gdzieś czytałem, że te JFS-y nie są w 100 % zgodne.

Właśnie to mnie niepokoi - ponoć jest kilka wersji tego całego JFS i jedną
mają linuxowcy rugą my. Problem w tym że standardowo jest dawana ta druga
właśnie i koniec końców i nie ma zgodności. Jednak jakby tu zainstalować
linuxa na JFS'ie tym z os/2? Ponoć się da?

> W eCS 1.1 jest NTFS.IFS, cytat z dokumentacji :
> Status of current version:
>  NLS filename space support
>  EA support
>  any cluster size support
>  any NTFS version support (not tested with Windows2003)
>  support of large files ( >4gb)
>  Compression support (partial)
> - sparce file support
> - LZNT1 compression is not support

O ja Cie... Jednym słowem zarąbiście :)) Jeśli tylko współgra sobie z
windą tutałzend to rewelacyjnie. Gdzieś w tej dokumentacji nie masz
przypadkiem słowa o ograniczeniach? W takiej kategorii trzeba przypatrzeć
się temu. Możliwy jest jakiś zapis na NTFS czy tylko jedynie odczyt?

> Podobno prace trwają nad nowym JFSem, który będzie bootowalny.

Świetnie by było. HPFS jest fajny, ale ma swoje wady. Chciałbym mieć już
wszystko w nowych, lepszych i mądrzejszych systemach plików. Poza tym to
byłoby świetne gdyby dodatkowo jeszcze winda miała możliwość ruszania JFS.
Jeśli programiści dojdą do jakiegoś porozumienia to mam nadzieję że
wszystkie systemy będą wzajemnie dostępne pomiędzy sobą. To by wiele
ułatwiało. Choć szczerze wątpie aby małomiękki wspierał coś takiego.
Jedyna nadzieja w hackerach którzy zrobiliby to alternatywnie :)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564