Os/2 i duży dysk

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 03 Jul 2003 - 18:35:18 MET DST

Witajcie.

Mam wielkie problemy z eCS teraźniejszym. Trzy elementy mi nie chcą grać.

1. Karta TV - dźwięk, to w ogóle wcięło mi na niej a BT8x8 zwisa na
starcie :/ no i jeszcze pilot, mam z nim jakieś szanse na sukces?

2. Cyfrak - ale tu podjąłem rozmowę z autorem odpwoiedniego softu i może
niedługo się uda.

3. dysk, no właśnie, podłaczyłem nowy dysk sobie, ATA/133 - 120GB - 8MB
cache i takie tam, problem polega na tym że przy próbie odczytu/zapisu
wszystko się tnie.

I teraz tak...
Na razie dysk jest sformatowany na dwie partycje FAT32. Wszystko by było
miodnie gdyby nie to że coś mi się wiesz przy tym. Okiej, zdarłem
najnowszego FAT32 (który ponoć naprawia wszystko i jest tak super lepszy
że nie pogada), najnowszego Dani. I tu wyszło pewna sprawa - owy driver
radzi sobie z partycjami do 32GB. Pewnie dlatego mam te zwisy więc...
No nic. To teraz pomyślmy jak by to tu ułożyć... Po pierwsze mam do
dyspozycji 40GB jeszcze, tak na szybkie przegrywanie i wolność danych ;))
No ale nic... Chciałebym ostatecznie podzielić dysk tak aby:

 10GB - miał win2000 (nie dla mnie żebye nie było) (NTFS5)
  5GB - miał eCS (HPFS)
  5GB - linuxy i inne eksperymenty (JFS)
100GB - dane (JFS)

Do tego jeszcze dodatkowo 40GB niech będzie jako duża dyskietka. Na razie
tam mam wszystko więc jej nie ruszajmy :)

I teraz tak:

1. Czy się da może przypadkiem zrobić tak żeby JFS Linuxa i JFS danych się
wzajemnie widziały - znaczy żeby eCS i Linux widziały te partycje?

2. Chcę uzyskać jakiś dostęp z windy na świat i na odwrót... Dlatego
pytanie - czy jest możliwość jakoś porozumienia? Wystarczyłoby gdyby os
widział ntfs5, albo żeby windows widział JFS, jest taka możliwość? (No już
chciałbym pominąć FAT32, jako jeden z kulawszych...)

3. Jak się mają pracę nad ntfs5 w ogóle? Dla linuxa coś chyba kombinowali?
A jak z bootowalnością JFS dla eCS? Też by się przydało, choć linux akurat
umie hpfs.

4. Jest jakaś szansa żeby ominąć ten limit 32GB dla FAT32? To już nawet
ową czterdziestkę musiałbym niestety podzielić na dwa, a już literek
dysków mam od zatrzęsienia (partycje, cd, cd-r, cyfrak), tak więc dążę do
maksymalnego uproszczenia...

5. Rozumię że "format x: /fs:jfs" działa? Co jeszcze powinienem wiedzieć o
tym zanim dokonam takiej konwersji?

6. po podłączeniu tego dużego dysku przy każdym starcie mam komunikat z
dani o 6 zagubionych komunikatach? O co w tym biega? Nie rozumię
zupełnie...

Zaraz lecę jeszcze sprawdzić jak na tym dysku mają się partycje <30GB. Ale
nie nastraja mnie to najlepiej, dodatkowo te dwa komunikaty o tych błedach
przy starcie denerwują mnie okropnie (trze potwierdzać enterem).

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564