Re: HPFS386

Autor: Marek Wojciechowski (mapson_at_pg.gda.pl)
Data: Mon 21 Apr 2003 - 09:52:44 MET DST

On Sun, 20 Apr 2003 09:19:52 UTC, "Ninik" <ninik_at_dominik.kei.pl>
wrote:

> Z tego co pamiętam hpfs386 jest lepszy i szybszy i fajniejszy...? Na pewno
> można mu więcej kaszy dać :) Moje wątpliwości tyczą się tego czemu tego
> nie zastosowano w takim razie w eCS? Tam dalej jest zwykły HPFS.

Bo hpfs386 jest koszmarnie drogi, głównie za sprawą wysokich opłat
licencyjnych dla ..... Microsoft.
Ale generalnie jest niezły. Szybki i z dużym cachem i ACLami na
poziomie systemu plików.

> Pytanie drugie... Chciałbym połączyć partycje tak żeby były widziane spod
> os/2 i linuxa, ponoć najlepiej poprzez JFS. Instalował ktoś i ma jakieś
> doświadczenia może? Chciałbym żeby pod os/2 chodziło to ślicznie (tu 99%
> czasu) a pod linuxem było widzialno zapisywalne. No i nie będzie chyba
> problemu jak to będzie 32GB dysku?

Używam JFS niemal wyłącznie (HPFS tylko na partycjach systemowych). Co
do wymiany z Linuxem, to obawiam się, że JFS pod OS/2 i Linux-a są na
tyle różne, że montowanie RW pod obydwoma może być bardzo ryzykowne.
Moim zdaniem najlepiej zostawić sobie małą partycję FAT do wymiany
plików między systemami, albo montować HPFS pod Linuxem. Chyba L. nie
ma z tym problemów.

Marek