Re: OS/2 ogolne pytania

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Sat 11 Jan 2003 - 10:22:57 MET

"..:: DereX ::.." <gotta_at_ask.me> nakombinował(a) coś takiego:
> OS/2 - tak z samej ciekawosci :-))

Ciekawy z Ciebie człowiek, nie każdy ma około 2kzł drobnych na hobby ;)

> 1 - gdzie kupic i jaki? przeszukalem troche internetowych sklepow ale
> nigdzie nie ma, wlacznie z IBMowym (gdzie teoretycznie najpierw tam
> powinno byc przeciez), a z tego co wiem to jest kilka wersji OS/2

Właśnie wyszedł eCS 1.1 - poszukaj na www.serenity.com albo na
ecomstation.com - to jest najnowsza "dystrybucja" os/2. System na licencji
serenity system.

> 2 - jaki sprzet? czy takie podstawowe pudlo na bazie P-MMX lub PII
> wystarczy?

Stawiałem os/2 na 486, pentium, amd k5, cyrix 6x86, idt Winchip, pentium
mmx, celeron, duron athlon, athlon xp, pentium II, pentium III i pentium
IV. Na żadnym z nich nie było problemu. Pamięci ram od 8MB do 1GB. Brat ma
postwionego eCS 1.0 na pentium mmx z 64MB ramu i chodzi świetnie.

> 3 - jakie sa dobre (najlepiej angielskojezyczne) strony o konfiguracji
> itp tego systemu?

www.ecomstation.com
www.os2voice.org
www.teamos2.org.pl

I poszukaj po linkach z tych stron. Ale poradzisz sobie. No i mam andzieję
że installer nie jest tak ukopany jak był w wersji 1.1 bo w 1.0 trzeba
było się miejscami nastarać żeby zainstalował co chce ;)

> 4 - jak wyglada sytuacja wspomagania OS/2 przez producentow hardware
> (drivery)? Przegladajac website'y producentow starych elementow jakie
> mam w 'zapasie' i moglbym w ten system podlaczyc (np. drukarka, dvdrom +
> karta mpeg-2, karta graficzna i audio) nie znalazlem wiele niestety -
> wiec czy istnieja jakies grupy/strony z 'prywatnymi' driverami jak to
> mozna znalezc w linuxowych community?

Mekką programów do os/2 jest:

hobbes.nmsu.edu

Ale nie zawiera wszystkiego jednak...
Dlatego musisz szukać wszędzie. Jest coś takiego jak IBM Device driver
pack, ale na stronach IBM można się zgubić w ich bałąganie... Wrzuć nazwę
steronika i os/2 to powinno Ci znaleźć.

Co do wspomagania to jest różnie:
- grafika każda (SDD SNAP)
- muzyka w większości na ISA i bardziej znane PCI
- sieciówki - chyba nie ma problemu, RTL ładnie chodzą, innych nie
testowałem..
- modem - o ile sprzętowy
- drukarki - raczej tak ale nie jest mu z tym najlepiej, jak amsz sieć
zrób lepiej drukarkę sieciową ;)
- aparaty cyfrowe, na dwa któe miałem jeden był obsługiwany, drugi...
jeszcze nie za bardzo można go kupić w PL więc to nowość i nie ma co się
dziwić.
- skaner... na scsi owszem, na LPT czasami, tak samo na USB, choć tu
lepiej
- cd - każde
- flop - każdy
- dyski - każde
- steroniki SCSI - raczej tak, ale z nimi dużo jest zabawy
- płyty główne, raczej tak, ale taki ECS nie lubi eCS'a, a przynajmniej z
CD się nie zainstaluje brzydak jeden...
- pamięci każde
- no wiatraczki też nie są problematyczne... ;D

coś pominąłęm? :)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564