eCS i instalacja.

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 12:39:49 MET

Hej!

Chciałem sobei zainstalować eCS, ale za żądne skarby nie mogę dojść do
tego jak to ma się wykonać. NAjpierw dla testó chciałem tego dokonać na
p233MMX z 64MB ramu, sprzęt według manuala chyba jeszcze nadający się do
tego, dysk cały czysty - 2GB.

Dwie płytki są startowe - jedna z eCS a druga z Warp Convienance pack (czy
jak to pisało). Jednak nie mogę z żadnej wystartować w coś sensownego :(
Jedna daje menu na dwie pozycje i z czego jak wybiorę instalcje to kończy
się komunikatem "unable to operate you're hard disk...", na drugiej jest
bardziej pokombinowane menu, ale efekt jest i tak ten sam. Dziwi mnie to
bo dysk jest przecież czysty, tak samo ma się sprawa z tym jak zrobie mu
byle jakie partycje.

Dysk jest ładnie wykrywany, widać to przy starcie zaraz przed komunikatem
o niewidzeniu dysku. Próbowałem instalować z wszlekimi opcjami od cd i od
hdd, no i też te disable hardware detect i enable. Nic nie pomaga - cały
czas dostaję ten komunikat. Napęd cd powinien być dobry - z takiego
instalowałem zawsze warp'a 4 i było ok. Teraz mu nie pasuje? A może to coś
wina Biosu? Tam jest ami a to dziwny strasznie bios, jeszcze na moje
nieszczęście ten myszowaty...

A jeszcze kilka mam pytań:

+ jak ma się sprawa JFS'a? Byłem święcie przekonany że to będzie moja maks
partycja, ale w poczytajce nagle widzę coś takiego że to jest
niekompatybilne z linuxem :( Buuu, znaczy się który któego widział nie
będzie?

+ czym różni się eCS 1.0 od eCS 1.1? Ja mam to pierwsze, ale to nie ode
mnie zależało - jakieś większe różnice?

+ z manuala wynika jeszcze że on instaluje i Javę 1.1.8 i 1.3 - po co jak
ta druga powinna być przecież nowsza?

+ eCS jest smp czy nie?

+ eCS ma sterowniki do gus max'a, ct5880, live!, rtl8029(as), rtl8139,
hp690, hp610, rivy tnt2 m64 (ale nie sdd bo to wiem że jakieś tam ma)?

+ a jak z steronikami do fat32, k7, usb - są chyba w systemie już prawda?

Dobra - idę się z tym bić, mam nadzieję że niedługo wygram i będę miał tu
eCS'owo :)

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ: 101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\        GG: 919564