Re: VPC 5.0 legalnymi oczami :)

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 11:33:22 MET DST

ninik_at_dominik.kei.pl (Ninik) wrote:

> dobrawka_at_os2.asua.org.pl (Przemyslaw Dobrowolski) nakombinował(a) coś
> takiego:
>
> Tak, ale na jakiej zasadzie to działa? Jakie ma ip? Logicznie powinien
> reklamować się jako taki sam dokładnie komp - czyli z kartą sieciową o tym
> samym adresie, a wtedy z DHCP nie dostanie niestety adresu bo jest już
> taki..

Well - VSwitch ustawia kartę NIC w promiscuous mode. Wtedy NIC dla
każdego MAC zgłasza przerwanie do drivera - dając wyższym warstwom
szansę na obsługę ramek z tym adresem MAC. Dla kierunku Tx karta może
preparować ramki z zadanym EA
W takim trybie możesz mieć NIC o wielu adresach MAC (jeden fizyczny i
reszta virtualne). Dla IP protokół ARP traktuje identycznie wszystkie
te adresy - więc dla IP masz wiele NIC'ow.

> Ja ręcznie wpisywałem AFAIR, ale wolałbym roziwązanie typu DHCP i na
> serwie dopisać kolejny komp tego typu :)

No problem. DHCP discover jest wtedy wysyłane z EA takim jak virtualna
karta sieciowa systemu guest, a serwer DHCP daje DHCP offer na EA
takie jak EA NIC systemu guest...

Z BEOS jest ponoć probem, bowiem kernel BEOS'a jest wrażliwy czasowo
(tzn nie akceptuje fizycznych peryferiów działająceych w czasie
virtulnym - wszak VPC wykonuje emulacje hardware na poziomie rejstrów
- ale zależności czasowe są czesto inne niż w real hardware - stąd
określienie czas virtulny... )

hope it helps

--
cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....