RE: VPC 5.0 legalnymi oczami :)

Autor: Dobrowolski, Przemyslaw (Przemyslaw.Dobrowolski_at_Wincor-Nixdorf.com)
Data: Wed 02 Oct 2002 - 10:55:08 MET DST

ninik_at_dominik.kei.pl pisał:

> Tak, ale na jakiej zasadzie to działa? Jakie ma ip? Logicznie
> powinien
> reklamować się jako taki sam dokładnie komp - czyli z kartą
> sieciową o tym
> samym adresie, a wtedy z DHCP nie dostanie niestety adresu bo
> jest już
> taki..
> Ja ręcznie wpisywałem AFAIR, ale wolałbym roziwązanie typu DHCP i na
> serwie dopisać kolejny komp tego typu :)

Są dwa rozwiązania zaimplementowane w VPC:
1) VPC ma wbudowanego DHCP serwera z NATem. Do TCP/IP to wystarcza. Ale już
bardziej dziwne rozwiązania odpadają.
2) VSwitch - jest to switchowanie karty sieciowej. VPC zgłasza się z w ogóle
innym MACiem karty. I jego pakiety (fizyczne, nie logiczne) są routowane
poprzez kartę.

Co do rozwiązania 2) - na moim sieciowym serwerze mam DHCP i DNS'a. Przy
konfiguracji Windowsów aby pobierały adres automatycznie, pobierają go z
mojego DHCP serwera. BTW: DHCP serwer to nie jest maszynka na którym mam
odpalonego VPC.
Przy rozwiązaniu 2) można nawet dopisać wirtualnego pececika do domeny
Windowsowej, generalnie używać innych protokołów niż TCP/IP.