Re: GUI Warpa - po prostu rzygac sie chce!

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 15:49:53 MET DST

Wojciech Gazda wrote:

> Nie bardzo rozmiem dlaczego z HPFS nie da się... Możesz to rozwinąć?
> Przecież ext2 na przykład, ma mniejsze możliwości funkcjonalne niż HPFS
> (brak EA chociażby...).

teoretycznie brak EA. tyle ze EA daje sie latwo zaimplementowac,
co jest wykorzystane chocby przy robieniu ACL (to takie prawa,
znacznie bardziej elastyczne od unixowych). tak ze nie ma problemu.
zreszta nad EA zasuwaja juz od dawna, i chca to jakos zestandaryzowac.
mysle ze sie uda.

a dlaczego w warpie sa atrapy? uwazam tak z prostego powodu.
co w katalogu glownym robi plik "WP ROOT. SF" i jeszcze jeden ktory
jest niewidoczny z poziomu osa? to jest wlasnie atrapa.

> Napisanie przyzwoitego kernela na PC-ta to katorga.

bzdura. kernel na intela mozna calkiem spokojnie napisac. problem
sie zaczyna przy obsludze samej plyty glownej, ach ten podwojny
mostek przerwan, oraz akcesoriow dodatkowych.

> Od samego przeglądu
> sprzętu robi się słabo... :-(

to wlasnie sprawa driverow a nie kernela.
poza tym masz conajmniej dwa gotowce, jeden to linux kernel, drugi
to MACH.

> O ile wiem free-os na razie istnieje tylko
> jako zestaw pomysłów (nie chcę mówić: "pobożnych życzeń" ;-)) bez
> realizacji...

otoz to.