Re: Nie ma gluchej ciszy

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Fri 24 May 2002 - 00:57:05 MET DST

Malgorzata Koszowska <mygosia_at_kki.net.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> No właśnie :-) Ja też chciałbym wiedzieć!

To ja wam wytłumaczę dlaczego tak jest...
Dawno dawno temu kiedy jeszcze nawet ja uważałem że 1kB to 1000B a
internet pełzał w Polsce i nie było nawet usenetu życie skupiało się wokół
bbsów i właśnie list dyskusyjnych. Mail był powszechną usługą i nie trudno
było o niego. Pod osem też oczywiście. Tak więc grupy, a właściwie listy
dyskusyjne się rodziły i tworzyły właśnie żerując na mailu. Pozostałością
tej struktury jest dziś kawałek pl.listserv.* :)
Później poszło to do przodu, część list zostałą przerzucona w usenet i
użytkownicy także przeszli na nowy protokół, część jednak pozostała przy
mailu jako drodze transakcji i dla nich specjalne forwardery.
Jako że wtedy pod os/2 nie było porządnego programu do newsów wiele osób
korzystało z swojej skrzynki. Potem jednak było z czego wybierać - PMI
News, Pronews, SLRN, Netscape, Mozilla i kilka innych ale przyzwyczajenia
pozstały i tak niekótrym dobrze. Szkoda bo newsy mają swój kształt i są
wiele wygodniejsze, a schodkowania hierarchią brakuje mi nawet na zwykłej
poczcie... Poza tym taki Pronews bije Pmmaila na głowę funkcjami, jedynie
co dobrego searcha nie ma i filtry dość opłakane, ale jak na newsy
wystarczające. To tyle. Polecam wszystkim Właśnie pronewsa :)
CU

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ:  101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\     ja_at_dominik.kei.pl