Re: Powrot do przeszlosci ;-))

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 25 Apr 2002 - 11:49:23 MET DST

Marcin Pławiński wrote:

> troche to dziwne
> zawsze mi sie wydawalo ze jak cos jest dobre to sie samo obroni

Tak ci sie tylko wydaje. Nie bez powodu padlo stwierdzenie
"reklama dzwignia handlu". a OS/2 to produkt handlowy.

> z drogiej strony OSy "mniej popularne" rozdawane sa zadarmo
> Linux na GPL
> BSD na licencji BSD
> BeOS ma wersje Personal czy jakostak - moge se pobrac zainstalwac i zobaczyc co to warte jest

w tych systemach problemem jest to, ze nie ma scislego zespolu roboczego
ktory by ustandaryzowal pewne sprawy.

> Nawet glupi windows xp byl dawany na jakies 170dni

to jest wliczone w koszty reklamy :)

> Przyznasz chyba ze eksperymet za 360zl (tyle ktos powedzial ze kosztowal go OS/2) to sredni pomysl ;-)))

wtedy kiedy byl sprzedawany, nie byl to eksperyment.
chociaz musze przyznac, ze os/2 jest zbyt malo piracki,
z tego powodu zbyt malo popularny. co to znaczy za malo
piracki? znaczy to ze nie mozna bylo ukrasc na niego aplikacji,
bo nie byly powszechnie dostepne. za to na windowsy, na gieldzie
mozna bylo kupowac programy na kompaktach calymi taczkami.
oficjalnie microsoft potepia takie dzialania, ale z drugiej strony
dobrze wie ze jest to wspaniala samoreklama. jak taki gowniarz
ukradnie windowsa i pare aplikacji do tego, to sie przyzwyczaja.
potem zaczyna pracowac w jakiejs firmie i co robi? kupuje windowsy.
w przypadku os/2 tego zabraklo. malo kto o tym wogole mowi.

krotko podsumuje. nalezy zezwalac na piractwo w pewnym zakresie,
gdyz to promuje produkt. w os/2 wlasnie tego zabraklo.