Re: DHCP + ADSL - OS/2 vs Windows

Autor: Jakub Golab (olorin_at_imladris.chipdrive.pl)
Data: Sun 07 Apr 2002 - 13:36:03 MET DST

 Piotr Oniszczuk <wolodzia_at_kki.net.pl> napisał:

> Jak rozumiem ten pechowy Warp to jeden z klientów sieci, gdzie serwer
> z DHCP dynamicznie przydziela adresy ?

Dokładnie tak.

> Jeśli tak to proponuje ustawić w serwerze DHCP MTU dla Warpowej
> maszyny na 1492 lub mniej (dla ciekawskich: wynika to z faktu że ADSL

Hmmm... Gdybym ja miał dostęp do serwera, to nie byłoby problemu bo nie
byłoby DHCP ;-). Sieć kładli panowie z firmy dla której komputer=Windows, a
o sieciach mają pojęcie raczej mętne (wiedzą jak zacisnąć końcówkę na
skrętce, ale ja podłaczyć gnazdko to już nie - musiałem to zrobić sam...).
Jak zobaczyli u kolegi iMac'a to wpadli w popłoch...

> Inna metoda to ustawienie w "TCP/IP Local Configuration" w zakładce
> "Network" / "Advanced1" pola "Maximum Trans.Unit" na 1492.
>
> Daj znać co to pomogło ;-)

Coś chyba pomogło, ale nie na tyle ile bym chciał. Zresztą na razie ciężko
powiedzieć - trzeba to trochę pomęczyć. W każdym razie wielkie dzięki, dam
znać za parę dni czy sytuacja się poprawiła.

Pozdrawiam
Kuba
olorin_at_imladris.chipdrive.pl