Re: To ja też mam problem dyskowy...

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Fri 08 Mar 2002 - 20:05:51 MET

wolodzia_at_kki.net.pl (Piotr Oniszczuk) nakombinował(a) coś takiego:
> Rozumiem, ze problem dotyczy partycji BOOTOWALNYCH....

Właśnie nie... Chodzi o założenie w ogóle partycji fat32! Dalej nie mogę
sobie z tym poradzić :( Znaczy się w pierwszych 8gb sytuacja jest w
porządku (obojętnie czy to podstawowa czy logiczna) ale gdzieś potem w
dalszych miejscach nie dostanie literki i tyle :(

> Jeśli tak, to całą sprawa jest wynikiem:
> -braku BIOS Int13 extensions w systemie (praktycznie Int13Ext są od
> WSEB i nowszych)

Zarówno pod winzgozą jak i pod Osem nie da się z tymi partycjami :( Pod
os/2 nie mam jak formatować na fat32, a pod windą nie widać w ogóle
partycji czyli też źle, a nawet gorzej.
Z hpfs'em nie ma żądnego problemu...

> - adresujesz dysk w trybie absolutnym, a nie w trybie translacji (np.
> LBA)

Dysk w biosie ustawiony jest na automagiczne wykrycie się i wykrywa się w
w LBA. Źle?

> Proponuję dać w BIOS dla tego HDD tryb LBA, lub zrobić update systemu
> do WSEB, ACP/MCP

Z os/2 nie mam najmniejszych problemów, ale chciałem mieć jakąś zgodność z
windowsem...

> Komentarz: Klasyczny BIOS nie jest w stanie przekazywać sterowania
> podczas boot procesu ponad granicę 8.4GB - to wynika z mapowania
> parametrów wywołania Int13 na CHS (cylinder, head, sector) dysku.

Płyta jest w miarę świeża, a przynajmniej bios ma najnowszy, więc to chyba
nie tego wina... chociaż... Tylko na innym dysku nie było problemów,
czyżby się gryzł z tym akurat?

> Można to rozwiązać na 2 sposoby:
> 1. Wprowadzasz modyfikacje do BIOS - to są właśnie te In13Ext

Ja chce tylko obsługi tego przez windę... Bo jak narazie zachowuje się ten
dysk jak 13gb brata katowany na p166mmx (czytaj - 8gb w fatach a resztę w
hpfs'ach...

> 2. Podczas PowerOnSselfTest BIOS daje rozkaz do HDD, aby ten
> przedstawiał się z zupełnie inną geometrią (taką że granica 8.4G
> znika) - to jest LBA

No tak, tylko że dysk jest ustawiony na LBA... Coś nie tak u mnie z POST?

--
   Dominik  Chmaj       _|  _       o     o |_      ICQ:  101929211
 www.dominik.kei.pl    (_| (_) (\/) | (\) | |\     ja_at_dominik.kei.pl