Re: To ja też mam problem dyskowy...

Autor: Michał Margula (alchemyx_at_uznam.net.pl)
Data: Thu 07 Mar 2002 - 21:14:52 MET

On Thu, 07 Mar 2002 20:28:30 +0100
Rafał Zawiślak <rafalz_at_box43.pl> wrote:

> U mnie ostatnia partycja ma 20 GB (dysk 60 GB) i jest na FAT32 -
> wszystko dziala ladnie spod Linuxa, OS/2 i WinXP. Partycje zakładalem w
> Windowsie.

Heh. No pomieszało mi się z ograniczeniem IDE. Poszukałem po sieci i FAT ma
takie ograniczenia:

- maksymalny rozmiar klastra - 32 kb
- maksymalna ilość klastrów - 268,435,445 co przy założeniu 32 kb na klaster
daje teoretycznie 8 TB (a nie GB ;>)

Oprócz tego Windowsy mają ograniczenie rozmiaru partycji 32 GB (przynajmniej
W2K oraz XP, a pewnie starsze tym bardziej).

--
Michał Margula, alchemyx_at_uznam.net.pl, JID: alchemyx_at_jabber.uznam.net.pl, +)
http://alchemyx.uznam.net.pl/, administrator polskiej sekcji Linux Counter