Re: Bezpieczeństwo a warp...

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 00:04:52 MET

In article <do04eDFlnhrl-pn2-y7UBpMRvJ5Ug_at_localhost>, Ninik wrote:

> Jest sobie sieć, zwykła normalna na skrętce - wszystko trafia pod jeden
> koncentrator. Do tego koncentratora jest też dołączony komp robiący za
> router (freeSCO). Teraz pytanie czy są realne szanse na podsłuchiwanie
> innych z poziomu danego komputera?
> I tak używając jakiegoś sniffera można chyba pośledzić innych, ale w jakim
> stopniu? Można wyszpeigować z niego wszystko?
> Znaczy się jak jestem bezpieczny w tym mając warpa?

Podsluch ruchu w sieci to kwestia niezalezna od systemu,
licza sie uzywane protokoly sieciowe: dane przesylane
bez szyfrowania (protokoly telnet, ftp, http, pop3...)
oczywiscie sa mozliwe do przechwycenia, natomiast dane
szyfrowane (ssh/scp/sftp, https, pop3s...) nie sa.
Inna sprawa to bezpieczenstwo komputera z OS/2 dzialajacego
jako serwer - tu jest wyraznie lepiej niz w innych systemach
(raczej nie spotyka sie exploitow na OS/2) ale tez warto
sledzic aktualne wersje programow realizujacych uslugi
sieciowe...

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl