ISDN-ponownie

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 03:02:38 MET

Wgląd w dokumentację oferty firmy Asterix, pozwolił mi stwierdzić, że
system OS/2 jest traktowany jako profesjonalny, gdyż tylko modemy
najwyższej jakości posiadają sterowniki dedykowane temu systemowi:)
Szkoda tylko, że nasze płace nie są dostosowane do takich cen.

Praktycznie mamy do wyboru:
1.Karta ISDN ze złączem PCI 419zł (s.24) (w nawiasach podałem strony
oferty w wersji CD *.pdf firmy Asterix)(PNP=364 zł)Interfejs CAPI dla
win95/98/2000(w Win98 nie zajmuje coma, a tworzy port CAPI). Ustrojstwo
posiada sterownik CAPI 2.0 z faksem G3 i modemem V32 dla Windows 3.11
95/98/NT i Linux oraz sterownik NDIS-WAN Win95/98/NT/2000.
        Daje praktyczny transfer 10-12 zamiast uzyskiwanych na normalnym
modemie max 3,4 na tych samych stronach.
        Możliwa praca z poziomu WinOS2 - lecz to katorga - nie używam OS/2 po
to by z Internetem łączyć się poprzez windę!

2.Karta AVM ISDN B1 v2 i v4(s.32)posiada sterowniki dla OS/2 lecz
kosztuje 1584 zł(żona by mnie zabiła!)

3.Zewnętrzny modem ISDN Fritz Card - USB (bardzo dobry)
4.kontroler ISDN Vigor 240 - do PC poprzez USB
5.kontroler ISDN Vigor 128 - do PC poprzez USB,(x75;V120;V110)

Gdzieś na stronach niemieckich widziałem oprogramowanie emulujące USB
dla Pararell Port, lecz dla jakich urządzeń - nie pamiętam. Akurat te
urządzenia (poz3, 4 i 5), mają oprogramowanie windziane emulujące port
szeregowy dla programów wymagających takowego:) - czyli taka gimnastyka
jest możliwa.

5.Zewnętrzny modem ISDN Fritz!X PC (s.28)jest kombinacją adaptera
(centralki) i karty ISDN - podłączenie poprzez serial port (istnieje
model dla USB).Posiada niezależny od aplikacji CAPIport, kompresja
X75/V42bis.
        Teoretycznie możliwa jest praca poprzez port szeregowy, lecz obecnie
nie posiadam wiadomości na temet ceny i bliższych zasad pracy tego
ustrojstwa. Prawdopodobnie jest to końcówka ISDN wraz z modemem - lecz
czy moje przypuszczenia są słuszne?

Kto mówił, że napisze sterownik do Fritza ? - wysłałem w tej sprawie
zapytanie do firmy Asterix.

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >