Re: osFree - przemyślenia

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Sat 23 Feb 2002 - 11:38:55 MET

"W. T. O." napisał(a):

> Używam oesa od jakiegoś roku choć mało intensywnie ale dorzucę do dyskusji
> swoje 3 grosze.
> Myślę, że projekt osfree może zaistnieć na większą skalę pod warunkiem, że
> będzie przy tym pracować jedna grupa i nie dojdzie do mieszania standardów
> jak ma to miejsce przy linuxie. Złym pomysłem wydaje się też importownaie na
> osfree linuksowych elementów jak np. xwindow i budowanie go z modułów a nie
> całościowo.

Wprost przeciwnie. Trzeba zaimportowac:
- linki symboliczne,
- kill -9
- mozliwosc kasowania otwartych plikow (jak na ext2),
- spojne i proste prawa dostepu do plikow,
- mozliwosc logowania sie kilku uzytkownikow ale bez
  wielouzytkownikowosci (a'la Windows 2000 nie Linux),
- w zwiazku z powyzszym suid execution by sie przydalo.

Kto wie, mozliwe ze wykorzystanie protokolu X jako jednej z platform z
ktorej bedzie mogl korzystac shell graficzny byloby duzym plusem (zdalna
praca na maszynie OS/2).

Bonadto , buhahaha (przepraszam), jak to nie budowac z modulow!? :->

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */