Re: POP przez SSH

Autor: Jan Stożek (jasio_at_nowhere.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 22:54:12 MET

On Sun, 17 Feb 2002 16:20:38 Adam =?ISO-8859-2?Q?P=B3aszczyca?=
<_555_at_irc.pl> wrote:

> Jeżeli zrobisz tunel od jednej maszyny, do drugiej, to sam tunel
> pomiędzy dwoma sesjami ssh jest szyfrowany. NAtomiast nie da się za
> [pomocą jednej maszyny z ssh czegokolwiek zaszyfrować. Inaczej mówiąc -
> to się da zrobić, ale musisz miec możliwość stworzenai tunelu ssh od
> siebie, do docelowej maszyny.

Czyli innymi słowy chodzi Ci o to, że:

        Klient ++++++++++ (SPOP) +++++++++++ Serwer

I jest zaszyfrowane, natomiast:

        Klient/SSH +++ (SSH) +++ SSH Server ------- POP Server

to połączenie serwera SSH z serwerem POP nie jest zaszyfrowane, chyba
że obydwa serwery są na jednej maszynie, tak?

        No to oczywiście masz rację. Akurat zawsze miałem sytuację, w której
ostatni etap połączenia mogłem uznać za względnie bezpieczny: w sieci
prywatnej po właściwej stonie firewalla albo w obrębie jednej maszyny.

--
Pozdrawiam,
Jan.