Re: Problem programistyczny

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Tue 29 Jan 2002 - 22:48:52 MET

Lech Wiktor Piotrowski napisał(a):

> OK, zdecydowalem sie opisac swoj problem w calosci, bo juz 2 dzien z tym walcze :(
>
> w katalogu glownym mam pliki .o, ktore po skompilwoaniu daja merc.exe
> w katalogu modules mam pliki .o, z ktorych kazdy ma byc kompilowany do dlla (.so,
> ale co za roznica), z ktorego bedzie korzystal merc.exe.
>
> W linuxie linkuje sie to z opcja -exports-dynamic, nie trzeba definiowac eksportow, a
> trzeba dodac, ze dlle z katalogu modules potrzebuja funkcji z merc.exe.
>
> MAm wiec pytanie - jak skutecznie skompilowac merc.exe i dlle w podkatalogu, zeby
> [...]

Na pierwszy rzut oka, w OS/2 nie da się... Najmniej męczenia a i
przenośność zachowa się, gdy wspólne funkcje *.exe, z których ma
korzystać *.dll wyciągnie się do osobnego *.dll-a. Wtedy ten "wspólny"
dll będzie ładowany i przez *.exe, i przez *.dll "który potrzebuje
funkcji z merc.exe".

Może Linux-y potrafią robić takie "krzyżowe" linkowanie, ale moim
zdaniem jest to bardzo nieeleganckie...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */