Re: NowoÂci

Autor: Marek Wojciechowski (mw_at_pg.gda.pl)
Data: Sun 27 Jan 2002 - 12:39:50 MET

On Sat, 26 Jan 2002 14:26:59 UTC, Wojciech Gazda wrote:

[...]
> Zamiast pisać takie dołujące kometarze (że niby to nieużywający są
> jakimiś opóźnionymi w rozwoju półgówkami bo jakże mogą nieużywać) napisz
> lepiej dwa słowa o tym co to jest i co może. Trzy posty i nic - bicie
> piany.

Ee tam, po co się zaraz dołować. Sądziłem, że wszyscy DragTexta znają
i bliżej przedstawiać go nie trzeba (to jeden ze starszych wciąż
rozwijanych appletów. Sam używam go od jakichś 5 lat). A jeżeli ktoś
go nie używa to z jakichś konkretnych powodów, które chciałem poznać.

Tak czy inaczej warto spróbować, bo to kawałek dobrze napisanego
software-u. Instaluje się bezboleśnie i tak samo deinstaluje. Nigdy
nie miałem z jego powodu jakichkolwiek problemów więc taka próba
raczej niczym nie grozi.

Co do funkcji, to nie jest to łatwo opisać, bo ich liczba jest ogromna
:)
Kilka podstawowych:

* Używanie tekstu jako obiektu pomiędzy dowolnymi aplikacjami
* podobnie z URLami
(powyższe dwa oznaczają np. że z dowolnego okna możesz zaznaczony
fragment tekstu przenieść D&D do dowolnego innego okna lub na desktop.
Niesamowicie użyteczna funkcja)
* szybki dostęp z menu dowolnego okna do obiektu, który je otworzył.
Bardzo wygodne gdy pracuje się z wieloma oknami jednocześnie
* Możliwość dodania do dowolnego okna czegoś w rodzaju lokalnego menu
z pokrewnymi aplikacjami (swoiste rozszerzenie funkcji WorkArea)
* Scheduller (automatyczne uruchamianie aplikacji w zadanym czasie)
* Wygodne ustawianie lokalnego środowiska dla każdego obiektu klasy
WPProgram
* Szybki dostęp do dowolnego obiektu przez jego ID lub uchwyt

Jest tego całe mnóstwo i trudno jest oddać przydatność tych wszystkich
funkcji przez ich opis. To jedne z tych których trzeba poużywać, żeby
docenić.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: http://e-vertise.com/dragtext/

Marek