Re: Zamach na Warpserver

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Tue 22 Jan 2002 - 20:07:21 MET

Michał Morawski napisał(a):

> ...ma miejsce w mojej firmie! Ponieważ jestem do niego (znaczy,
> warpserwera) przywiązany zarówno z powodów sentymentalnych (mniej ;-),
> jak i z powodu jego niezawodności (bardziej), staram się utrącić
> argumenty zamachowca, czyli mojego przełożonego.
> Aktualny zarzut do utrącenia jest taki: stworzenie pliku z polskimi
> diakrytykami w nazwie na w/w serwerze przy użyciu klienta windzianego
> skutkuje niemożnością manipulowania tym plikiem z klienta windzianego.
> Jest na to jakaś recepta? (za recepty w rodzaju "zrezygnuj z klientów
> windzianych" z góry serdecznie dziekuję :))

Pytanie czy Windoze _wogole_ moze manipulowac takimi plikami? Przez
dlugi czas bylo to niemozliwe: Windoze w wersji US nie potrafilo ugryzc
takich wlasnie plikow zrobionych w Windoze PL. Zrob test na dysku
lokalnym takiego PC-ta i jesli nie bedzie sie dalo masz argument: to
wina Windows, przeciez on nie potrafi tego zrobic nawet na swoim wlasnym
dsyku...

Inna rzecz - w konfiguracji serwera SMB (Linux) obila mi sie o oczy
strona kodowa, parametr: "client code page", ktory trzeba odp. ustawic
(1250 albo 852). Poszukaj tego na Warp Serwerze...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */