Re: Pomieszane literki?

Autor: Hubert (hubert_news_at_wp.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 15:36:00 MET

> No to masz problem :)

To wiem...

> Sprawa wyglšda tak. BootManager, podobnie jak Fdisk nie rozpoznaje
> partycji fat32, skutkiem czego pod fdiskiem widziałeœ partycję warpa
> jako C. Podczas ładowania systemu BM przekazuje warpowi, że partycja
> systemowa to C, jednak po kilku chwilach, gdy załadowany zostaje
> DaniDASD partycje fat32 dostajš swoje literki, skutkiem czego partycja
> warpa staje się D i dostajesz komunikat "can not operate ...".

Ale to nastepuje w ktoryms konkretnym momencie. Czyli zmiana w
configu
literek z c: na d: w odpowiednich miejscach powinna pomoc.
Zamienilem
wszystkie c: na d:, ale blad ten sam.

W najnowszym danidasd jest opcja /BD:D. Pozwolcie, ze zacytuje:
"- it can overcome boot problems which result in "can't operate
hard disk" messages. This is common if OS/2 is booted without
proper
help of OS/2 Bootmanager which is required to notify OS/2 of the
*correct* boot drive letter. If there is no boot manager with this
capability available (e.g. when booting from removable media), or
the
boot manager fails to figure out the correct boot drive letter, you
can
tell DaniDASD.DMD the correct one by means of the option

       /BD:<drive letter>

which will override the boot drive letter assignment from the first
boot stage.

       Example: in a mixed SCSI/EIDE environment with two SCSI
adapters and
                and two different EIDE controllers involved (my current setup
                at home), the ATAPI ZIP250 drive gets assigned drive letter M:.
                To boot from this unit I have this line in CONFIG.SYS of the
                ZIP boot floppy

                BASEDEV=DaniDASD.DMD /BD:M

       Caution: it looks like the WPS doesn't honour this setting
so that it
                is pretty much restricted to console sessions."

Wpisalem. Zachowal sie inaczej. Widac cos ominal. Ale od razu
krzyczy, ze nie moze znalezc C:\OS2\country.sys. Zmienilem
wszystkie wpisy w configu z c: na d:
Zaladowal sie do WPS. Potem za cholere (krzyczy, ze nie moze
znalezc INI).
To pewnie przez to "caution:", ktorego przyznam sie szczerze nie do
konca rozumiem.

> Sposobów rozwišzania tego problemów widzę kilka. Jednym z nich jest
> wymiana DaniDASD na ... stary IBMDASD, który nie rozpoznaje partycji

Nie moge uzyc os2dasd.dmd, bo wywala mi blad przy bootowaniu (chyba
w tym samym momencie): "internal processing error". Pisalem o tym
ze 2-3
tyg. temu - cos mu sie w pewnym momencie stalo i juz. Ratunkiem
jest
danidasd - wtedy mam chociaz dostep do dyskow (boot przez
dyskietke).

> fat32. Ewentualnie eksperymenty z opcjami DaniDASD pozwalajšcymi
> przemapować przypisywanie literek do partycji.

Ktos ma doswiadczenie?

> Acha, rozumiem, że nie robiłeœ żadnych eksperymentów ze sterownikami
> LVMaware?

Nie.

pozdrawiam
Hubert