Re: Virtual PC

Autor: Piotr Oniszczuk (wolodzia_at_kki.net.pl)
Data: Tue 11 Dec 2001 - 21:59:48 MET

jg_wp_at_poczta.wp.pl (Jan Gromadzki) wrote:

> Hej!
>
> Temat już raz poruszono, ale nader pobieżnie. Na
> zaktualizowanej właśnie
> stronie Teamu niewiele więcej informacji, nie ma
> nawet odsyłacza do strony
> producenta.Czy to ta sama firma, która zaopatruje
> McIntoshe w podobny soft?

Tak, dokładnie

> W sumie temat ciekawy - w kontekście np. prac nad
> ODINem.

U mnie na TB1.4+256DDR chodzi MALINOWO !!!
Win98PL+Office97 subiektywnie pracuje tak jak na real Pentium
200-300MHz. Jakość
pracy na takim wirtualnym PC jest W ZUPEŁNOŚCI OK. (BTW: Win98 jest
zdecydowanie najgorszym systemem pod VPC, bowiem kernel tego systemu
podczas
bezczynności systemu nie wystawia HALT dla CPU.... - więc mam cały
czas 100% CPU.

Ogólnie - jak dla mnie REWELACJA !!!!!!!

> Czy taka wirtualna
> winda może się obejść bez FAT32? czy radzi sobie z
> obsługą urządzeń
> niedostępnych dla OS-a, np skanerów USB itp.? W
> sumie skoro starodawny Win3.1

System plików może być dowolny !!!!
Co do USB - pewnie w kolejnej wersji.

> funkcjonuje tak dobrze pod OS-em, to może
> wirtualne Win9? (znacznie lepsze
> przecież od 3.1) okazałoby się "pacaneum" na nasze
> problemy?

VPC zrobiony jest dokładnie tak jak obsługa COM'ow w OSie - tzn. z
pełną wirtualizacją/ emulacją hardware.

W skrócie: każde odwołanie do I/O powoduje wygenerowanie wyjątku I/O.
Procedury virtualizacji na podstawie odwołania I/O podkładają do
rejestrów I/O wartości dokładnie takie jakie zwraca prawdziwy hardware
emulowanego typu. Następuje powrót z obsługi wyjątku i aplikacja widzi
zachowanie na poziomie rejestrów dokładnie takie jak emulowanego
hardware - jedyna różnica to virtualny czas tej operacji.
OS/2 może dzięki temu np. na fizycznych UART'ach 1650 (brak FIFO) dla
aplikacji udawać 16550 (16 bajjtowe FIFO)

VPC emuluje następujący sprzęt (na poziomie odwołań I/O):
- architekturę PC AT
-S3 Video Trio732/764
-SB16
-2xIDE ST506
-NIC Intel 2104

U mnie cała funkcjonalność jest OK - tzn bezproblemowo chodzą
emulacje:
-FDD (bootowalny)
-HDD
-CD-ROM (bootowalny)
-Video (dynamiczna zmiana res i color)
-Sound
-Net
-Shared folders

Dla sieci chodzi tylko IP. VPC jest wtedy serwerem DHCP i ma
dynamicznego NAT'a.

Po prostu rewelacja !!!!

--
cYa, 3.14iotr/2
Dobry programista wiesza się z programem....