Re: Virus Alert

Autor: Wojciech Gazda (gazda_at_fema.krakow.pl)
Data: Fri 23 Nov 2001 - 20:28:54 MET

mbs napisał(a):

> Popieram - BARANY - ale sądąc po objawach to nieuleczalne.
>
> Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność wypróbować szkolenie internetowe
> przez Internet przy pomocy windy. Sama treść szkolenia OK - lecz jakie
> cuda się działy z systemem !
>
> Już w trakcie pokazu czternaście maszyn z NT spiętych w sieć dwa razy
> zwiesiło się się w czasie symulowanego czatu:))

To chyba zależy jednak od sprzetu. Na sziciarskich PC-tach nic nie
bedzie chodzic dobrze. Z przykroscia musze stwierdzic ;-) ze w pracy ani
NT ani Win2000 nie zawiesily mi sie jeszcze ani razu - a rozny 'dziwny'
soft na nich chodzi (inna sprawa, ze chodzi w tempie lodowca...).

> Do realizacji czatu użyto najnowszej javy - po kiego?
>
> W ramach wspomnianego kursu zastosowano szereg "zabezpieczeń" aby
> kursant nie zassał ich Know-How ( zabezpieczenia te to brak widocznych
> ikon kopiuj i zapisz! :))) - gdy zobaczyłem na ekranie odpowiedź, że co
> jak co ale dyskusji na czacie nie można skopiować, natychmiast wysłałem
> jej całość pocztą do dr'a prowadzącego kurs - wynik - zaniżona ocena za
> aktywność - czy nie piękne ? - gdybym wiedział wpakował bym to na czat
> albo zrobił echo i dopiero było by kino.

Popieram, aktywnosc trzeba doceniac ;-D

> [...] pytanie - to
> dlaczego winda jest używana w biurach?
>
> Odpowiedź - bo pan informatyk jest giermenem, ma P/900 z kartą grafiki
> za 1500zł, a paska narzędziowego w Word nie potrafi ustawić.

A takze dlatego, ze Windoze jest niezwykle latwe w obsludze...

> Zabezpieczenia ingerujące w system użytkownika - kompletna bzdura - ile
> to kosztuje roboty! i zawsze będzie nieskuteczne. Skoro tacy informatycy
> królują w przedsiębiorstwach czemu tu się dziwić.

Nie tylko "skoro informatycy", ale takze poniewaz NT i 2000. Niby
cudenka mozna sobie ustawiac, prawa, itd., barokowe bogactwo, a i tak
wszysko jest do d... Informatyk aby pracowac musi miec prawa
administratora, bo inaczej to moze sobie nachuchac. Warto wspomniec o
*nix-ach - czy tam musisz miec do pracy uprawnienia root'a? :-]

> O znajomości narzędzi mogę tylko powiedzieć, że nie tak dawno widziałem
> jak miła skąd inąd pani ("doświadczony" pracownik z wyższym
> wykształceniem), wyszukiwała dane w arkuszu Excel'a i pracowicie wbijała
> je na kalkulatorek z taśmą:) Skarżyła się przy tym, że musi codziennie
> zostawać po godzinach. Dłuuugo myślałem i nijak pojąć nie mogłem -
> wyobraźcie sobie, że dopiero w domu odgadłem dlaczego ona tak robi -
> kurde musi zsumować ileś tych cholernych liczb! :))
> - powiedzieć ile ona za to dostaje - nie szlag by Was trafił.

Nieee... To nie moze byc prawda...

> Wracając do tematu - wirusa w akcji - przecież wyraźnie napisałem "i co
> z tego?" - to ich zmartwienie - a może nie tylko - my dopłacamy do tej
> ogólnej głupoty - do każdej kolejnej wersji bilowego programu na
> kolejnym biurku urzędniczyny.

Na koniec: nie istnieja zadne "Wirusy Intrnetowe". Istnieja za to wirusy
windowsowe pod "Outleaka", sluzacego przy okazji do czytania poczty...

--
Wojciech Gazda
/* Asua programmers - http://www.asua.org.pl           */