Re: BE OS 5 - Problem z modemem!

Autor: Mariusz Borkowski (borkowsm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Sun 21 Oct 2001 - 12:55:26 MET DST

On Sat, 20 Oct 2001, Matrix80 wrote:

> Od niedawna bawie sie BE OS 5 i mam problem z modemem, nie jestem w stani=

To nie ta grupa, ale jako ze nie ma odpowiedniej w hierarchii pl.*
to postaram sie odpowiedziec:

> go uruchomic. Mam modem na PCI na ukladzie Rockwell HCF, w windzie pisze
> dokladnie tak "Rockwell HCF 56K Speakerphone PCI Modem". Ma ustawienia:
> Przerwanie - 11
> Wejscie/Wyjscie - 03E8 - 03EF.
> W DOSie ten modem tez dziala, na ustawieniach Port COM3, IRQ 4, WEJ/WYJ
> 03e8.
> Prubowalem ustawien windowsowskich i dosowych i wciaz nic!
> Czy trzeba do tego nieszczesnego modemu jakis sterownik, jezeli tak to ja=
> sie go instaluje???

Rockwell HCF 56K nie posiada ukladu UART, nie obsluguje komend Hayes AT
ani kilku innych rzeczy ktore modem powinien robic. Ustawienia 0x3E8/IRQ11
to tylko emulacja dla sesji DOS pod Windows, pod czystym DOS-em ani
jakimkolwiek innym systemem nie maja prawa dzialac.
Zeby to uruchomic pod BeOS potrzebny bylby specjalny driver, ktorego
prawie na pewno nie ma. Mozesz sprobowac wyslac maila do Rockwella,
ale mysle ze lepiej od razu zmienic ten modem - najlepiej na dowolny
zewnetrzny na RS232.

> Mam tez problem z dzwiekiem, mam karte ES688 Audio Drive i oczywiscie nie
> dziala! Probowalem na Sound Blasterze i wszystko chodzi=B3o!

To znow kwestia driverow - nie jestem pewien ale do ESS
chyba sa drivery dla BeOS-a.

> Czy ktos wie w jaki sposob zlamac haslo ROOTa w QNX???

Partycje QNX mozna podmontowac pod Linuksem a nastepnie
wyczyscic odpowiednie pole w etc/passwd

--=20
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl