Re: Czy jest tu ktos kto sie dobrze zna na DB2 ?

Autor: Dominik Czechowski (Dominik.Czechowski_at_tpsa.pl)
Data: Mon 08 Oct 2001 - 03:07:11 MET DST

On Sun, 7 Oct 2001 20:26:29, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw?= Tabor
<jarek_at_srv.pl> wrote:

> Witam!
>
> W zasadzie pokonalem juz wiekszosc problemow, ale nie wszystko
> rozumniem. Czy moglbys odpowiedziec:
> 1. Czym sie rozni SMS od DMS (juz wiem ze w DMS insert dziala duzo
> szybciej, ale to chyba nie jedyna roznica) ?

SMS (system managed space- OS samodzielnie allokuje miejsce w
tablespace gdy tylko zajdzie potrzeba, aż do zapełnienia dysku) działa
więc analogicznie do swapa (kontenerem jest katalog). DMS - database
m.s. podajesz konkretne kontenery o określonym rozmiarze, które baza
allokuje od razu i nie zwiększa, dopóki sam o tym nie zadecydujesz.
jeśli tabele używające tablespace'ów zadeklarowanych w tych
kontenerach urosną za bardzo, to doistęp do tablespace zostanie
zablokowany, aż wykonasz odpowiednią akcję odblokowującą. DMS działa
znacznie wydajniej niż SMS, zwłaszcza że kontenerem może być plik, lub
partycja dysku.

> 2. Jak uaktywnic logowanie transakcji dla tabeli utworzonej z NOT LOGGED
> INITIALLY? Czy da sie tymczasowo wylaczac logowanie ? Czy w DB2 jest

Not logged initially działa tylko dla operacji wykonywanych w jednej
transakcji razem z komendą tworzenia tabeli.

> AUTOCOMIT ? Jak go wlaczac i wylaczac, jak sie rozpoczyna transakcje ?
Z tego co pamiętam to jest, ale musiałbym sprawdzić. Wszystko powinno
być opisane w SDK

ustawiasz opcję
> 3. Dlaczego POSSTR ( <'lancuch znakow'>, <kolumna> ) wyrzuca blad, i jak
> to obejsc.

pozycja=POSSTR(ciąg_przeszukiwany, szukany_ciąg)

> 4. Gdzie znalezc DB2 Command Reference w PDF-ie (znalazlem tylko HTML
> online, w dodatku strasznie powoli chodzi).
>
> No to na razie tyle. Bede bardzo wdzieczny za pomoc.
>
> JT.

Rozumiem, że używasz helpa do wersji 5.x? Radzę skorzystać z helpa do
7.x jest lepiej zorganizowany.

Zawsze do usług

Dominik