Re: Naprawa dysku

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 02 Oct 2001 - 00:31:34 MET DST

Andrzej Pięta wrote:

> Witam :-)
> Nigdy jeszcze nie udało mi się zepsuć dysku formatowaniem z
> BIOS'u.

mi tez sie nie udalo :) za to dwoch znajomych tak formatowalo
caviary. zaformatowali je na amen. inny znajomy jakiegos maxtora
tak spartaczyl. to jest loteria. z reguly nic sie nie dzieje.
te nowe dyski sa nawet na tyle cwane, ze po prostu olewaja biosowe
polecenie formatowania i zamiast niego robia czytanie powierzchni.

prawdziwe twarde formatowanie powoduje zapisanie od nowa
znacznikow sektorow. robi sie to specjalnym programem producenta,
i tylko nim.