Re: Wspólna partycja z długimi nazwami

Autor: Ninik (ninik_at_dominik.kei.pl)
Data: Thu 27 Sep 2001 - 21:43:01 MET DST

Ten wyżej napisał że...
> Jezeli ma byc dostep pod Windows to musi to byc FAT. Raczej nie
> znajdziesz dobrze dzialajacych windowsowych driverow dla innych
> filesystemow, natomiast Linux od dawna obsluguje FAT32, a do OS/2
> wystarczy doinstalowac odpowiedniego IFS-a.

Owszem, ale miałem ostatnio taki układ i wiem jak potem się one gryzą.
Os/2 robi jakieś mini pliki EADATA.SF które potem się gubią windzie.
Poza tym nie udało mi się zapisać nigdy dużych plików na nim - db2
sciągałem 4 razy na fat32 i w końcu wkurzony zapodałem na hpfs i było w
porządku. Wkurza mnie, że przy pierwszym lepszym restarcie awaryjnym
pojawia się zkawałkowany plik...

> Nie.

Buuuu... Ale inne partycje mogę mieć spokojnie na JFS? :)

> EXT2 nie zobaczysz pod Windows, driver dla OS/2 jest stary
> i tez nie zawsze dziala.

A jakie są drivery pod winde na inne filesystemy?

> HPFS w Linuksie 2.4 dziala OK (w 2.0 i 2.2 tez tyle ze trzeba podmienic
> drivery),

O tyle dobrze :)
Jakby coś to mogę to gdzieś znaleźć?

> ale w Windows to tylko w NT 3.x (mozna doinstalowac driver
> do NT 4.0 ale do W2K juz nie).

Niegdyś do dosa był mały programik który jakoś dawał dostęp do hpfs, nie
taki znowu najlepszy dostęp ale dawał... Na pewno nie ukazało się coś
nowszego? :)

> Zapomnij - obsluga NTFS w Linuksie i OS/2 jest kiepska.

No może, nie wiem, tak tylko gdybałem.

> Znow problemem jest Windows - tam nie ma JFS i nie wiadomo czy
> kiedykolwiek bedzie.

Nic nikt nie planuje? A nie ma żadnych rekompilacji? Choćby dostęp tylko
do odczytu? Źródła przecież są :)

> Jezeli zainstalujesz go na pierwszym dysku na partycji
> primary (czyli partycja bedzie widziana jako C:) to bedzie
> OK. Jezeli inaczej to moga byc problemy.

Właśnie tak miałem, no i winde na fat32 dzięki czemu ją widziałem spod
os/2 mimo że była też na podstawowej. :)

ps. wciepałem sobie alt i s zamiast alt + s i poszło w świat zanim
skończyłem odpisywać, cacelowałem post, ale nie jestem pewien czy coś nie
popsułem i tak. Jakby coś to przepraszam za duplikat.

--
                                  Dominik  Chmaj
  _|  _       o     o |_         www.dominik.kei.pl