Re: os/2 i linux

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 09:03:14 MET DST

news.ipartners.pl wrote:

> Witam.
> Jestem dość mocno poczatkującym użytkownikiem systemu OS/2 a pilnie muszę
> wykonać na nim kilka rzeczy. Czy może mi ktoś napisać (wskazać materiały
> gdzie jest to opisane) jak połączyć kompy z Os/2 i Linuxem w siec tak zeby
> można było przegrać pliki? Słyszałem że OS/2 potrafi obsługiwać nfs - jest
> moze jakas komenda konfigurująca?
> Na razie osiągnąłem tyle że kompy fizycznie się widzą - mogę zapingować.
> Dodam jeszcze że z konfiguracją Linuxa dam sobie radę.

przegrywac pliki mozesz przez ftp. jest to sposob najprostszy. inny
sposob to kopiowanie przez www, ale to tylko w jedna strone bo to
taki serwis. mozesz tez na linuxie skonfigurowac sambe ale pod IPX,
a na os/2 os/2peer. z windowsami to dziala, to i z linuxem musi.
wtedy mozesz eksportowac katalogi, tak jak pod windowsami.
mozesz tez uzyc samby po IP, wtedy na os/2 instalujesz kompilat
samby, prawdopodobnie jest to przerobka z linuxa. jak to dziala, nie
wiem.
co do nfs, uzywalem swego czasu os/2 z nfs klientem. dziala tak sobie.
os/2 nie ma wbudowanej obslugi nfs.

z rozwiazan na teraz, pozostaje jedynie ftp. ftpserver i ftpklient
sa wbudowane. chociaz jest kilka innych, lepszych ftpserwerow pod os/2.

co do www, z linuxa do os/2 pliki mozesz sciagac poprzez apache jako
serwer i wget jako klient. wget i apache ma wersje dla os/2, uzywam
i dziala dobrze.