Re: Modem ISDN

Autor: Leszek KUBRAK (info_at_infokub.com.pl)
Data: Mon 23 Jul 2001 - 18:46:01 MET DST

On Mon, 23 Jul 2001 18:28:10 +0200 (MET DST), Rafal Szymczak wrote:

>Wyjasnijmy to konktretniej. ISDN ma dwa typy kanalow: 128 i 64 kbps.
>Ktory z tych kanalow dostaje sie w wersji podstawowej? A moze jest to
>podwojny kanal dajacy 256 kbps? Bo zeby transfer byl kilkadziesiat razy
>szybszy niz na modemie analogowym (zakladam 28.8 kbps), to ISDN
>musialoby dawac przynajmniej 512 kbps, a w to mi ciezko uwierzyc.

Błąd ze strony przedmówcy i twój chyba też. ISDN ma dwa typy kanałów : kanał danych
(typ B) o prędkości 64 kbps i kanał kontrolny (typ D) o prędkości 16kbps. Użytkownik
korzysta z kanałów typu B, kanał typu D służy do komunikacji pomiędzy centralą i
urządzeniem końcowym u abonenta.
W przypadku TPSA w pakiecie podstawowym (2B+D - 2 kanały do transmisji + kanał kontrolny)
dostajesz 2 kanały po 64 kbps, które możesz dynamicznie łączyć w jeden. Praktycznie
załatwia to za ciebie modem w zależności od twojego chwilowego zapotrzebowania na pasmo.
Jest również pakiet 32B + D, który pozwala zestawić połączenie o przepustowości 2 Mbps.

>A co daje ISDN na zwykle rozmowy telefoniczne za wyjatkiem wiekszej
>liczby numerow telefonicznych na tym samym drucie? Tutaj zwykly telefon
>wystepuje tylko w wersji analogowej, wiec moze w tym jednym wzgledzie
>Polska jest nowoczesniejsza od Ameryki.

Daje to, że możesz jednocześnie utrzymywać tyle niezależnych połączeń ile masz
kanałów B. A zwykły aparat analogowy podłączasz do dziurki w modemie ISDN.
Oczywiście możesz też zastosować aparat cyfrowy, kilka razy droższy i wtedy wpinasz
go bezpośrednio "do dziurki w ścianie".

Leszek KUBRAK <info_at_infokub.com.pl>

P.U.I. "InfoKub" tel.0-602-673124
ul.Mogiłki 3A tel.(0-12)650-03-20