Re: defrag ?

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 20 Jul 2001 - 18:07:21 MET DST

Rafal Szymczak wrote:

> Jak powyzej, zaden dowod.

przy takim podejsciem, nawet oficjalny komunikat ze strony IBM
nie jest dowodem, bo .... mozna sugerowac ze opisuje zupelnie inna
wersje implementacji HPFS :)

> Tak? Gdzie to znalazles?

jeden z grupowiczow wyciagnal info z materialow IBM i przyslal
na grupe. trzeba by przeczesac archiwum. mi sie nie chce :)
ale na 100% bylo.
watek dotyczyl plikow wiekszych niz 2GB oraz JVS.

> A ja wlasnie przy jednym projekcie odczulem na wlasnej skorze ta
> bariere, tak ze wierze ze jest.

mozliwe ze to byl problem implementacji jezyka ktorego uzywales.
ja sprawdzilem za pomoca wbudowanego REXX. zapisywalem 8bajtowe
paczki, w ktorych byla zapisana jedna liczba, offset od poczatku
pliku. czytalem liniowo, bylo ok. na wyrywki, ok. stwierdzilem
ze HPFS przynajmniej do ok. 3GB (podejrzewam ze do 4GB)
ograniczenia nie ma. a konkretne jezyki/kompilatory moga miec
ograniczenia, bo operuja na 4rech bajtach ze znakiem.

> W sumie gra nie warta swieczki. Nobla za to nikt nie dostanie.

wlasnie.