Re: MEMMAN=SWAP|NOSWAP,...

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 21:29:45 MET DST

Piotr Grzybowski wrote:

> wcale nie jest powiedziane, ze nic nie zyskuje, po pierwsze ta opcja po cos jest.

Jest np. po to, ze jak uruchamiasz system z dyskietek, to nie masz
miejsca na swap na dyskietce (minimalny to 1 MB), a poza tym to chyba
nie chcialbys swapowac na dyskietke.

> po drugie, zaalokuj sobie 50mb, z czego bedziesz uzywal na razie 10K i co,
> nie bedzie uzywany swap? a tak nie uda Ci sie zaalokowac 50mb, i nie bedzie
> zadnego swapu.

Jesli bedzie na tyle pamieci (ja mam 512 MB), to swap nie bedzie
uzywany. A teraz parafrazujac Ciebie: a tak to dostaniesz blad alokacji
pamieci i program Ci sie wywali, ale swapu nie bedzie. Gorzej jednak gdy
to bedzie systemowy proces, ktory nie dostanie pamieci i caly system Ci
sie wywali.

> po prostu jak cos chce zaalokowac wiecej (a pod osem tak to jest, popatrz na
> dokumentacje do DosAllocMem) i uzywac potem, to nie moze spowodowac
> swapowania, bo swapu nie ma:>, musi zaalokowac mniej:>.

Nic nie musi. Po prostu program sie wywali. Nie jest za wiele takich
programow (jesli w ogole takie sa), ktore alokuja pamiec wedlug
algorytmu: poprosze 50 MB... nie ma?... a to poprosze 20 MB... tez nie
ma?... no to moze jest 10 MB... tez nie ma?... to co do k**wy jest?...
(odpowiedz rownie nie parlamentarna)... no to ja stad spier**lam!

> nie jest to rewolucyjna zmiana, ale czasem sie przydaje, dotyczy to wylacznie ludzi
> ktorzy maja >=512mb. nalezy tez pamietac, o programach ktore sa znane z tego
> ze sie na swapowaniu blokuja (netscape, czesci staroffica...)

To musi byc blad w systemie. Programy nie maja pojecia, ze ich pamiec
jest swapowana. Jesli program jest bardzo czuly na opoznienia, to
programista moze zaznaczyc zeby dany segment kodu nie byl swapowany
(PRELOAD). To jednak prawie wylacznie ma zastosowanie przy systemowych
programach, takich jak sterowniki. W przypadku programow aplikacyjnych
to ma rzadkie zastosowanie.

> poza tym pytanie bylo co mozna zrobic jak sie ma duzo pamieci,
> i to mozna zrobic:-) i w ogole liczy sie styl:) os bez swapu, to jest to! :)

Ja mam swap tak na wszelki wypadek i nie zamierzam tego zmieniac.

*   Rafal Szymczak                        *
*   Discover Financial Services, Inc.     *
*   rafalszymczak_at_discoverfinancial.com   *
*   "Long live OS/2"                      *