Re: MEMMAN=SWAP|NOSWAP,...

Autor: Piotr Grzybowski (merlin_at_narsil.asua.org.pl)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 16:09:13 MET DST

On Mon, 16 Jul 2001 17:57:08 +0200 (MET DST), Rafal Szymczak wrote:

>Pytanie jest tylko po co? Co Ci to da? Jedynie to, ze SWAPPER.DAT nie
>bedzie utworzony, wiec mozesz zaoszczedzic 1 MB na dysku. Niewiele to, a
>jak Ci zabraknie pamieci to system Ci sie wywali bez zadnego ale. Moim
>zdaniem nie zyskujesz nic (poza 1 MB miejsca na dysku), bo system nie
>bedzie swapowal i tak, jak ma pamieci pod dostatkiem. Przyspieszyc
>systemu i tak nie przyspieszysz, a prosisz sie o klopoty.
 wcale nie jest powiedziane, ze nic nie zyskuje, po pierwsze ta opcja po cos jest.
po drugie, zaalokuj sobie 50mb, z czego bedziesz uzywal na razie 10K i co,
nie bedzie uzywany swap? a tak nie uda Ci sie zaalokowac 50mb, i nie bedzie
zadnego swapu.
 po prostu jak cos chce zaalokowac wiecej (a pod osem tak to jest, popatrz na
dokumentacje do DosAllocMem) i uzywac potem, to nie moze spowodowac
swapowania, bo swapu nie ma:>, musi zaalokowac mniej:>.
 nie jest to rewolucyjna zmiana, ale czasem sie przydaje, dotyczy to wylacznie ludzi
ktorzy maja >=512mb. nalezy tez pamietac, o programach ktore sa znane z tego
ze sie na swapowaniu blokuja (netscape, czesci staroffica...)
 poza tym pytanie bylo co mozna zrobic jak sie ma duzo pamieci,
i to mozna zrobic:-) i w ogole liczy sie styl:) os bez swapu, to jest to! :)

pg

Piotr Grzybowski <merlin_at_asua.org.pl>
Asu'a http://www.asua.org.pl