Re: partycjonowanie ;)

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 09 Jul 2001 - 09:12:43 MET DST

Lech Wiktor Piotrowski wrote:

> kupilem ojcu 40 GB i teraz sie zastanawiam... Moj ojciec uzywa worda w win-os2. W
> win-os2 chyba wszystkie programy nie potrafia rozpoznac nic ponad 2.1 GB - czy sie
> myle?
>
> Trzeba by wtedy zrobic partycje osobna dla nich... netscpae w Os/2 chyba tez mial
> keiedys problem z >2.1 GB. Jak jest teraz?
>
> Aaa, i czy sterownik ibm1s.add z convinience packa 1 akceptuje dyski >40GB?

normalny problem wielkiego dysku.
pierwsza partycja bootowalna os/2 musi sie miescic w calosci
w poczatkowym 8GB obszarze dysku. reszte tniesz jak chcesz.
mdos (emulacja dos) oraz win-os2 nieprawidlowo widza wolna przestrzen
na partycjach powyzej 2GB. partycji FAT powyzej 2GB nie zrobisz,
moze byc tylko HPFS. przez to programy moga glupiec i wypisywac
durne komunikaty w stylu "na dysku za malo miejsca, czy kontynuowac?"
itp/itd.

to co opisalem na 100% ma miejsce do fixpak6. mogliby juz dawno
poprawic i jesli jest wiecej niz 2GB free, zeby dos/winda widzialy
dokladnie max 2GB a nie 0B jak to ma miejsce przy fixpak6.
mam nadzieje ze w nowszych fixach to poprawili, ale nie mam kiedy
tego sprawdzic. bo i tak musze maszyny w calosci reinstalowac.

btw. metody zastepcze wyjscia z sytuacji
1. mala partycja na dane dla aplikacji win-os2 o wielkosci max 2GB
2. zapchac nadmiar wolnego miejsca smieciami, aby wolnego pozostalo
   niecale 2GB.

worda2 i worda6 da sie latwo przerobic, zeby zawsze proponowal
konkretny dysk i katalog gdzie trzyma dokumenty. w pliku INI sie to
robi :) w word2 win.ini a word6 winword.ini albo winword6.ini
w tej chwili nie pamietam.