Re: Do posiadaczy SDD

Autor: Rafal Szymczak (rafalszymczak_at_---NO.SPAM---discoverfinancial.com)
Data: Wed 06 Jun 2001 - 17:43:25 MET DST

Przemyslaw Dobrowolski wrote:
> =

> On Tue, 5 Jun 2001 21:25:34 +0200 (MET DST), Rafal Szymczak wrote:
> =

> =

> Chyba masz uprzedzenia :-) W tej chwilii o doj=14cie przesy=A0ki nie ma=
rtwi=EA si=EA. Mo=BFe w
> Stanach komu=14 si=EA nie podoba=A0 napis "Poland"?
> =

Nie sadze. Inny przyklad, ktory wyklucza poczte amerykanska jako
podejrzanena o przestepstwo. Moj znajomy wzial mase listow ze soba jak
lecial do Polski i po prostu wyslal je na poczcie w Polsce. Zaden nie
doszedl do adresata.

> Offtopic.
> =

> BTW: Ale przest=EApczo=14=E6 nasza to malutka pestka w por=F3wnania z U=
SA.
> =

> No ju=BF dobrze, Offtopic! :))
> =

To rzeczywiscie off topic, ale nie masz racji. To tez zalezy jaka
przestepczosc masz na mysli. Jesli chodzi o narkotyki, to pewnie masz
racje. Ale jesli chodzi o przestepczosc w stosunku do ludzi, ktorzy nie
szukaja guza, to Polska bije USA. Np. mieszkajac w dobrej dzielnicy
tutaj masz pewnosc, ze jak wezwiesz policje to sa na miejscu w przeciagu
minuty. Amerykanska policja w wiekszosci nie jest skorumpowana i nie boi
sie przestepcow, czego nie mozna powiedziec o polskiej policji. W Polsce
znam przyklady gdzie gangsterzy w bialy dzien napadali ludzi na ulicy na
oczach policjantow, a ci nie reagowali, bo albo byli przeplaceni, albo
sie bali. Tak samo z kradzieza samochodow. Znajomy opowiadal mi jak
niedawno byl w Polsce i zadzwonil na policje ze mu kradna samochod.
Policja przyjechala po pol godziny.

Myslalem kiedys o powrocie do Polski, ale niestety przestepczosc jest
jedna z podstawowych przeszkod w zrealizowaniu tego planu. Dopoki sie to
diametralnie nie zmieni nie ma mowy o powrocie.

Amerykanska rzeczywistosc znasz zapewne z filmow, a ja z praktyki.
Polska tez, bo mieszkalem tam ponad 20 lat i caly czas utrzymuje kontakt
ze starymi znajomymi w Polsce i tymi, co tu przyjezdzaja. Tak wiec moge
sie bardziej autorytatywnie wypowiadac w kwestii porownania Polski i
USA. Jesli pamietasz niektore dyskusje off topic na tej liscie, to
powinienes zauwazyc, ze nie mam najwyzszego zdania o bardzo wielu
rzeczach, ktore tu sa na porzadku dziennym. Tym jednak razem biore
strone Ameryki.

Skonczmy jednak te dyskusje off topic.

-- =

* *
* Rafal Szymczak *
* Discover Financial Services, Inc. *
* rafalszymczak_at_discoverfinancial.com *
* "Long live OS/2" *
* *