KurdeFix2

Autor: mbs (mbs_at_granit.univ.szczecin.pl)
Data: Mon 21 May 2001 - 09:27:15 MET DST

Zafiksowałem Warpa2, pokombinowałem trochę i na fixa 42 nałożyłem
polskie pliki z fixa 32. Sam OS działa prawidłowo na dwu różnych
maszynach, lecz problemy są z WinOS/2. Na pierwszej maszynie występują
komplikacje z dżwiękiem w sesjach winos2 - system nie widzi pliku, który
stoi jak byk. Poza tym jakoś po fiksie jedna z maszyn nie toleruje karty
dżwiękowej, która wcześniej w niej siedziała i działała bez sprzeciwów.
Program instalujący twierdzi, że to nie ten chipset. Jeżeli by ktoś
pomyślał, że winą jest kombinacja z polskimi plikami, to mogę spokojnie
wyprowadzić z błędu - na czystym systemie widzi, a już po fiksie 32 nie.
Po zafiksowaniu word 6.0 stwierdził, że do obsługi drukarki potrzebny
jest nowszy plik unidrv.dll( bez obsługi drukarki nie uruchomi się
Equation-edytor równań z Word6.0). Ten dll występuje zawsze z
odpowiadającym mu helpem - zapodałem kolejną wersję, zaakceptował ją,
ale objaw jet następujący: Equation - odpala się z ikonki paska zadań,
pozwoli napisać równanie, zapisze plik, ale gdy taki plik zamykam Word
miga ramką i wiesza się. Można równania wpisywać z Equation odpalanego
poza Wordem, i wstawiać do dokumentu przez schowek - wtedy Word nie
wiesza się, lecz
poprawienie równania w tekście wywołuje edytor równań i przy próbie
zamknięcia dokumwentu całość wisi. Może chce jeszcze niwszy unidrv.dll?
Ja mam tylko z 02.96.

Kolejna sprawa to SDD - pisze jak byk, że od fiksia 35 powinno działać,
a nie chce - juś setup odpowiada, że nie używam wymaganego systemu.
Biorąc pod uwagę, że całą zabawę robiłem właśnie po to by włączyć SDD to
skutek jest żaden.

W sumie system w sesjach winos2 był lepszy przed fiksem, choć sam OS
jakby był nieco szybszy - zdecydowanie lepiej chodzą okienka. W starej
maszynie 486/VLB rozpoznaje kartę IO do której nie miałem sterowników -
karta dobra chodzi pięknie.

Może ktoś to już przećwiczył i wie o co chodzi.

Przy okazji grzebania w plikach oczywiście w pięknym stylu wywaliłem
winos2 - odmówił współpracy, a gdzy go poprawiałem, to rozwaliłem samego
OS'a - padła grafika i nie chciała się podnieść - instalacja sterownika
wieszała system przy sprawdzaniu parametrów monitora . Wystartowałem z
dyskietek i wpisałem zmagazynowaną wcześniej wersję podstawową - ruszyło
bes zająknięcia - jednak to dobry system - z windą bym był w krzakach:))

--
Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
        < OS/2: Logic, not magic >