Re: FAT32

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25.bu.uni.wroc.pl)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 15:36:36 MET DST

on Wto 17. Kwiecień 2001 23:21, you wrote
> Hi!
>
> Cchiałem podłączyć do systemu dysk z partycją fat32. Nic tam nie ma.
> Cel: muszę przegrać kumplowi trochę plików na fat32. Problem w tym, że
> dysk jest widoczny, ale ta partycja nie. No i co ja mam biedny
> począć...? Próbowałem ten sterownik, jest tam jeszcze coś do cache'a ale
> to też od razu mówi że nic z Fat32 nie znalazł..
> Dysk jest na secondary master i jest sam.
>
> Gdzie mogę znaleźć najnowszy sterownik do fat32? Bo ten co mam nie chce
> tego zobaczyć za żadne skarby świata...

Najprościej w takiej sytuacji zacząć od strony znakomitego TEAMOS2
(www.teamos2.org.pl) i tam są wszystkie podstawowe informacje na ten i inne
tematy - miniFAQ, p. II.4.02. Albo bezpośrednio na Hobbes'a.
Sterownik jest w pliku os2fat32.zip i trzeba tylko uważnie przeczytać
instrukcję instalacji, która jest poza tym prosta i polega na skopiowaniu
paru plików do odpowiednich katalogów i dopisania kilku wierszy w config.sys
(też są podane w instrukcji).

Problemem naprawdę poważnym jest zaś mizerna szybkość zapisu na partycji
FAT32 (jak przez modem), co zasadniczo dyskwalifikuje takie rozwiązanie -
jeżeli już musisz kopiować duże pliki (lub dużo plików) z HPFS na FAT32, to
opłaca się np. zainstalować jakiegoś linuxa (Mandrake np.), który nie ma
problemów z FAT32, a HPFS potrafi czytać (niestety nie zapisuje na tej
partycji). W sumie i tak może być szybciej.

Po prostu kiepsko jest z naszym ulubionym OS-em.

JG