Re: screen saver - SOLVED

Autor: R.S. (R.Skorupka_at_bremultibank.com.pl)
Data: Thu 12 Apr 2001 - 10:05:59 MET DST

"R.S." wrote:

> Pmietam, ze w OS/2 screen saver uruchamialo sie jako "dodatek" do screen
> lock'a. Niestety zupelnie zapomnialem jak ow efekt uzyskac - obecnie
> wysiwtla mi sie b. ladna planeta (ze standardowego zestawu), trzeba
> podac haslo aby sie dostac do pulpitu, ale ekran NIE ULEGA wygaszeniu!
> Wiem, ze nie jest to najwiekszy problem na swiecie, ale moze ktos
> pamieta jak go rozwiazac ?

Juz znalazlem:
Properties,
zakladka Lockup
strona 1
(swoja droga to wyjatkowa glupota robic wielostronicowe zakladki -
strasznie mylace - a mialo byc WYGODNE)
na tejze stronie ramka Display
na niej checkbox Auto-dim.

Po zaznaczeniu (checked) checkboxa jest tak, ze po ekranie porusza sie
jedynie klodeczka - czyli jest screen saver. Nie wylacza to monitora tak
jak w nowych Windowsach (nowych: 95 i next), ale dobre i to.
Dla wyjasnienia: chodzilo mi WYLACZNIE o monitor, a nie o jakies bajerne
"wygaszacze" obciazajace w 100% procesor i zuzywajace luminofor.

BTW:
Opcja Screen saver oznacza COS INNEGO: dezaktywuje ochrone haslem
(wystarczy sam ENTER).

Jak juz pisalem - temat kiedys przeze mnie zwalczony (wtedy mialem OS/2
na swoim PC w robocie), niestety musialem dochodzic od nowa.
Jest to, moim zdaniem, ewidentny przyklad skrajnej niewygody uzytkowania
systemu(ow) IBMa - sa dobre dla uzytkownika doswiadczonego, stabilne i
pewne, ale cholernie niewygodne (***). O ile w przypadku systemow
serwerowych nie jest to takie wazne, o tyle z desktopow OS/2 zniknal
definitywnie. O jego jakosci zas swiadczy, ze wiele URZADZEN sterowanych
pecetem (bankomaty, 9672, VTS) pracuje do dzis pod OS/2: raz
skonfigurowane (przez fachowca) dziala bez zarzutu. Dla szarego usera
niestety sie nie nadaje.

(***)
Zdarza mi sie prowadzic kursy zwiazane z innym z systemow IBM, czesto
sluchacze pytaja "dlaczego to jest takie pop...ne ???" - niekiedy jedyna
odpowiedzia jaka znam jest "zeby bylo TRUDNIEJ". Jest NIEWYGODNIE, bez
zadnego technicznego uzasadnienia.

--
Radoslaw Skorupka
 mailto:R.Skorupka_at_bremultibank.com.pl