Re: Apache i dostep do katalogu chorniony haslem

Autor: Piotr Grzybowski (orkrist_at_corcoran.if.uj.edu.pl)
Data: Thu 12 Apr 2001 - 00:16:38 MET DST

On Wed, 11 Apr 2001, Bartosz Tomasik (Bart/2) wrote:

> Moze pytanie jest off-topic, ale wierze, ze mi odpowiecie :)
> Widuje czasem zabezpieczenie katalogu login/haslo zrobione na poziomie serwera
> (chyba?), po po probie odwolania do takirego katalogu, Netscape wyswietla okienko
> dialogowe z pytaniem o dane - jak sie cos takiego robi? (podejrzewam, ze trzeba cos
> wpsisac do .htacces - ale co...?)
> pOSdrawiam
 rzeczywiscie da sie to zrobic na poziomie apache. jak?:
 w httpd.conf jest na przyklad sekcja o katalogach domowych:
 <Directory /home/*/public_html>
#wazne sa (dla autoryzacji haslem) linie {
    AuthType Basic
    AuthName bart2
    require valid-user
    AuthUserFile /gdzies/tam/passwd
    AuthGroupFile /igdziesz/tam/tam/group
#} inne tez sa wazne, ale bez tych nie bedize dzialac.
    AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
    Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
    <Limit GET POST OPTIONS PROPFIND>
        Order allow,deny
        Allow from all
    </Limit>
    <LimitExcept GET POST OPTIONS PROPFIND>
        Order deny,allow
        Deny from all
    </LimitExcept>
</Directory>

 w gdzies/tam/ igdzies/tam/tam/ musza byc pliki passwd i group, nie wiem
na ile musza, bo jak przeczytalem tego posta, to zaczalem grzebac i
doszedlem, ale nie do wsyzstkiego. Uwazam ze musza byc w passwd
za cryptowane (crypt) hasla, ew. chociaz urzytkownicy, sprobuj bez tego
pliku - moze pojdzie, co do group to dobrze zeby (jesli isnitje passwd)
grupa z passwd pasowala do jakiejs z group. Prawdopodobnie na
unixach to koryzsta z systemowej autentyzacji przy katalogach domowych.
 Co do innych katalogow, to prawdopodobnie trzeba zrobic .htaccess, ale
podejrzewam ze bedize to wszystko analogicznie.
 W razie czego, to najlepiej czytac helpy na www.apache.org, jest cala
sekcja "directives".

pOSdrawia,
 pg

Piotr Grzybowski <merlin_at_asua.org.pl>
Asua http://www.asua.org.pl