Re: eCS - pierwsze wrażenia

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_ifj.edu.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 12:42:16 MET

On Thu, 15 Mar 2001 15:09:11, info_at_infokub.com.pl (Leszek KUBRAK) wrote:

> [...]
[...]
> Pamiętaj, że RoboSave standardowo zapamiętuje i ODTWARZA również systemowe pliki
> INI, nie tylko DESKTOP.
Wiem, wykreśliłem odpowiednie linijki z pliku ROBOREST.CMD. Ale i tak "kicha" -
odtworzyło same foldery, bez ich zawartości. O dalszych "bojach" napiszę dalej.

> Do tego (za radą z listy ecomstation.support.install) polecam
> program DTSaver, leży między na Hobbesie.
O.K., zobaczę.

> Temat RSJ-a był no tej liście również poruszany.
"Samo się naprawiło" przy ponownej instalacji.

Wracając do instalacji: ponieważ nie chciało mi się odtwarzać
zawartości folderów, więc zrobiłem tak:

- kopia zapasowa C:\CONFIG.SYS
- format c:
- xcopy d: c: (z odpowiednimi parametrami)

i ponowna instalacja. Niestety, w nowym CONFIG.SYS nie zmieniłem
wszystkich "D:" na "C:". System się zainstalował, ale ponieważ
były odwołania do D:, więc mi tam parę rzeczy skasował (z TCPIP).
Na dodatek, po instalacji uruchamiam system i... TRAP ileś_tam,
SINGLEQ i w ogóle bueee... Zrobiłem tak: na nowo format i xcopy,
po czym zastąpiłem CONFIG.SYS zrobioną na początku kopią zapasową
(czyli tym, co było po pierwszej instalacji i ręcznym "dostrajaniu").
Tym razem instalacja poszła bezproblemowo, zachowało "Previous
Desktop" i w ogóle "kultura".

Niestety, przez nieuwagę "skaszaniłem" sobie jeden z folderów; poza
tym, w starych plikach .INI wszędzie były odwołania do D: - po
ponownym starcie Warpa 4 (na D:) okazało się, że mi rozwaliło
desktop. Tu się przydało ROBOSAVE ;) Potem jeszcze raz mi się
to przydarzyło, więc (ponieważ w plikach OS2*.INI na C: ciągle
są odwołania do D:) postanowiłem zrobić tak:

- znów format i xcopy
- odtworzyć CONFIG.SYS
- przy pomocy edytora binarnego zamienić wszystkie D: na C:
- sprawdzić, czy tak "spreparowany" system "wstaje"
- ... i dopiero wtedy zrobić upgrade.

Ogólne wrażenia dość dobre. Win-eCS działa szybciej, przynajmniej
dla Civilisation II (animacje działają wprawdzie ze 2 razy wolniej
niż pod Windą, ale za to jakieś 5 razy szybciej niż pod Warpem 4).
Próbowałem "bawić się" "Locale" aka "Country Palette" - na razie nie
udało mi się zmusić EPM do pracy z ustawieniami ru_RU. RSJ działa -
zdążyłem nagrać jedną płytkę. Trochę "upierdliwa" jest konieczność
korzystania z eCS System/System Setup/Refresh Removable Media jeśli
się chce skorzystać z ZIP-a. Sesje DOS VMB działają, jak pod Aurorą
i "zafiksowanym" Warpem 4.

BTW: przy okazji zainstalowałem nowy driver dla ZIP-ów Parallel Port
(jest na IBM DDPak pod "Removable Media"). Jest w postaci sterownika
PPAOS2.ADD, stare drivery OAD od Iomegi można wywalić. Działa
rewelacyjnie - nie obciąża procesora (stare drivery: 100%). Tyle,
że jeśli nie ma ZIP-a w napędzie to LVM się "drze", że coś nie
w porządku.

        pOSdrowienia,

        Sławomir Stachniewicz

--