eCS - pierwsze wrażenia

Autor: Sławomir Stachniewicz (stachnie_at_ifj.edu.pl)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 13:43:03 MET

                        Czoł(gi)em!

Wczoraj dostałem od Leszka Kubraka zamówione eCS i od razu siadłem do
instalacji. Mimo ostrzeżeń zdecydowałem się zaryzykować i zainstalować
na pierwszym "twardzielu" - zwłaszcza, że po wywołaniu LVM spod Warpa 4
nie zauważyłem niczego niepokojącego a system zamierzałem zainstalować
na jednej z partycji primary (mam jeszcze niedużą partycję z DOS - zresztą,
chyba niedługo ją wywalę, bo i tak nie używam). Oprócz nich (i BootManagera)
mam na tym dysku kilka partycji logicznych - dwie HPFS, dwie Ext2 i jedną
Linux Swap.

Instalacja poszła bezproblemowo. Teraz się zastanawiam, jak możliwie
najprościej zrobić własne foldery tak, jak w Warpie 4 - spróbuję
"pokombinować" z RoboSave (najwyżej czeka mnie ponowna instalacja...).
Mam jakieś problemy z RSJ CD Writer-em (AFAIR v. 2.83) - nie chce
startować ErrorLog.

Różnice wydają się niewielkie, ale jest parę miłych zmian w porównaniu
z Warpem 4, np. chyba jest możliwość zmiany ustawień regionalnych
dla jakiegoś konkretnego programu czy obiektu (nie zdążyłem sprawdzić).

Jest zabawna niekonsekwencja: np. wszędzie na desktopie i w WarpCenter
zamieniono "OS/2" na "eCS" ale katalog systemowy nadal nazywa się OS2
a przy zamykaniu okna Win-eCS pojawia się znajome okienko "This will
close your WinOS2 session" ;)

Na razie tyle. Pewnie niedługo jeszcze coś dorzucę.

        Sławomir Stachniewicz.

--
Slawomir.Stachniewicz_at_ifj.edu.pl
http://www.ifj.edu.pl/~stachnie