Re: Kochani mła

Autor: Lech Wiktor Piotrowski (lewhoo_at_teamos2.org.pl)
Data: Fri 26 Jan 2001 - 17:26:09 MET

On Fri, 26 Jan 2001 16:57:33 +0100 (MET), Przemysław Pawełczyk wrote:

>On Fri, 26 Jan 2001 15:07:02 +0100 (MET), Lech Wiktor Piotrowski wrote:
>
>Hi,
>
>Dzięki Lechu za odpowiedź. Teraz moja kolej.
>
>=>
>=> Hmm, jest pare dodatkow: JFS np. :)
>
>Po co Ci to? JA np. mam HPFS, dwa dyski, na których istnieją dwie
>partycje podstawowe z DOSem i Win98, i kilkanaście logicznych na OS/2
>(partycje od A do X). Służą mi na kopie zapasowe, systemy, aplikacje,
>dane, testy, MP3, itp. A partycjami nie żongluję, gdyż nie ma takiej
>potrzeby. Jeśli się to wykonuje to bardzo, bardzo rzadko.

Ponoc jednak JFS jest szybszy, szybciej sie sprawdza (kazdemu sie zdaza trap albo
cos w tym stylu, a wtedy trzeba dluuuugo czekac przy starcie), a i bylo pare sytuacji, w
ktorych LVMem bym nie pogardzil.

>A gdy coś padnie (głupotą jest nie mieć kopii zapasowych, ale się
>zdarza...), czy będziesz w stanie dotrzeć do danych?

Jest JFS pod linuxa, wiec sie da jakos...

>=> Zreszta mozna liczyc na poprawienie stabilnosci,
>
>Nie ma systemu, który kiedyś.... itp, itd. Jednak to co już mamy, jest i
>tak b. stabilne. Osobiście nie _eksperymentuję_ na partycji systemowej,
>której używam do pracy. np. nie uruchamiam każdej aplikacji, która
>wpadnie mi w ręce, lub której anons pojawia się na WarpCast (podobnie
>nie upiększam systemowych okienek duperelami). Jeśli już muszę, robię to
>na innej, przeznaczonej do tego celu.

U mnie to zalezy od poziomu eksperymentu. Jednak gdybym mial sprawdzac na
jednym systemie, potem znowuz instalowac na drugim, to bymnie szlag trafil ;)

>Co tylko nie najlepiej świadczy o ODINIE. Lechu, Twoja interpretacja
>przypomina samonapędzający się rozwój platformy Wintela.

Nie jestem programista, ale pamietam, ze bardzo trudne by bylo wbudowanie tej
obslugi pamieci w Odina, jezeli nie jest to zaimplementowane w systemie.

>Zreszta OS/2 przyda sie troche nowcyh
>=> rozwiazan - u mnie np. siedzi Object Desktop, ktory zrzetra od cholery zasobow, ale
>
>(Przy okazji, zżera, nie zrzera.) Czy to znaczy, że mój Warp+FP9 nie da
>mu rady, albo będzie niemiłosiernie spowolniony?

U mnie to jest tak, ze mam 128 MB RAM, a swap przy 4 netscap'ach z jakimis
nbajerzastymi stronami rosnie do 50 MB

>Z drugiej strony, OD sam w sobie znakomity, nie jest czymś, bez czego
>nie mogę się obejść.

Wiesz, obejsc to ja sie moge bez PMShella... Mowie o wygodzie

> [...]
>nic nowego nie zawiera. Nowego, tzn. zintegrowanego z systemem. Poza
>tym, jestem na takim etapie doświadczenia i użytkowania tego systemu
>(podobnie jak większość z Was, chociaż bywa, że na niższym... :-) ), że
>w razie awarii nie muszę go już instalować od nowa (plus wszystkie
>łatki, Javy i inne pierdoły) - po prostu mam kopie zapasowe. W tym
>momencie, argument łatwej instalacji jest dla mnie nieistotny.
>
>Warp 3 i Warp 4 były dwoma różnymi systemami. Warp 4 i eCS już nie. Ten
>drugi, to tylko Warp 4 i parę łatek. A może się mylę?

Hmm, badz co badz Warp 4 od Warp3 tez tak bardzo sie nie roznil - doszlo pare
nowych obiektow WPS, Pare nowych programow (Java, obsluga glosu), zintegorwano
soft sieciowy i tyle... Chyba ze cos pominalem...

Lech Wiktor Piotrowski | ICQ#: 50746253 | lewhoo_at_teamos2.org.pl
TeamOS/2 Poland Webmaster - http://www.teamos2.org.pl
Inne systemy maja uzytkownikow, OS/2 ma wyznawcow
My OS/2 system uptime is: : 1d 18h 54m 36s 492ms (en).