Re: Problem z dyskiem podczas instalacji, znowu...

Autor: Jan Gromadzki (jan_at_P25)
Data: Mon 15 Jan 2001 - 09:31:04 MET

On sob, 13 sty 2001, you wrote:

> z instalacja... chodzi o dysk, a raczej tego, czego fdisk
> nie widzi. Widzi dysk (cale 20Gb), ale nie rozroznia
> partycji, zle widzi wolna przestrzen etc. Wiem, ze trzeba
> przekopiowac nowsze wersje ibm1s506.add (i inne), ale cos
> nie za bardzo mi to dziala. Nie bede przeciez formatowac

No cóż, OS/2 v. 4 to system z 1996 r., a wtedy dysk 3 GB był uważany za wielki.
Trzeba niewątpliwie uaktualnić dyskietki instalacyjne (najnowszy
DDPak - niezbędne informacje w FAQ na stronie teamos2.org.pl) i w zasadzie
wszystko powinno pójść dalej bez problemu, "fiksowanie" systemu, jeśli używa
się fastkick, też jest bezproblemowe, aczkolwiek spory problem to dobranie
właściwej łaty.
Do partycjonowania dużych dysków, zwłaszcza jak są na nich partycje inne niż
FAT16 i HPFS, lepiej użyć czegoś innego niż osowego fdiska - ja miałem z nim
potworne problemy. NAjlepiej sobie z tym zadaniem radzi fdisk z linuxa np. albo
Partition Magic (również np. - dawniej była nawet wersja dla OS/2, bardzo
dobra; program obsługuje wszystkie popularne systemy plików).

> Takie glupie
pytanie: uzywac Os/2 od bardzo dawna i szczerze > uwazam ten system za jeden z
lepszych, ale czy tylko ja mam > wrazenie, ze ta instalacja, jezeli nie do du&%
jest, to co > najmniej klopotliwa? Co, jezeli zdecyduje sie na kupno eCom > i
co? Dalej bede mial takie problemy?

Nie przesadzajmy, pomijając problemy z fdisk i sprzętem bez osowych
sterowników, podstawowa instalacja jest chyba nawet prostsza niż w przypadku
windy.
Nie ulega wątpliwości, że bez nowej wersji systemu będzie się na nim coraz
trudniej pracowało. MIejmy nadzieję, że eCS będzie tym remedium na słabości
OS-a, którego wszyscy oczekują.

JG